E kreativ og elske å værr impulsiv


søndag 5. september 2010

Statistikk og litt mærr spraylakk

Eg har oppdaga ein statistikk i dag.
Koffår ikkje før har eg ikkje nåke svar på.
Det e den fanen det står statistikk på når me e inne og redigere innlegg ol. her på bloggen.

Då komme spørsmålet mitt te dåkke bloggerar så e litt mærr oppegåande enn meg:
Når det står "sidevisninger", e det kor mange ganger nåken faktisk har vore og besøkt bloggen og de forskjellige sidene/innleggene?!

Eg stålsette meg for tilbakemledinger om at "sorry vennen, det e faktisk så tragisk at
såååå månge gonger har du vore inne på bloggen din og sett på dine egne innlegg...."
Får ikkje det te å stemma heilt heller... ;o)
(Eg har ikkje klart å lage sånn besøksstatistikk som eg ser mange av dåkke andre har)
...for på denna statistikken min står det nemlig nesten 5000 sidevisninger
siden eg oppretta bloggen for 2,5 mnd si!

Eg legge som oftast spor itte meg når eg besøke de forskjellige bloggene
(derfor timane fyke så fort...?)
Men det e vel ikkje alle så gjørr det kanskje?
Vel, sette nå uansett uhyre pris på dåkke så tar dåkke tid te å legga igjen ein hilsen :o)
Nok om det!



Nåken så lure på kossen eg har fått sånn kul polaroideffekt på bildet?
Ein fantastiske oppdagelse eg gjorde i går som faktisk e gratis og enkel å bruka!!

Nå har det seg sånn at eg har tenkt å prøva å begrensa meg te minst mulig
forskjellige emner per innlegg,så det ska eg fortella i mårå ;o)

I dag e det spraylakkering så gjelde!
Elisabeth Innerst i veien ga ganske streng beskjed om at neste gong eg svinge meg med sprayboksane,
så måtte eg sjå te å ta meg tid te litt før, under og etter bilder, så here goes:

I hovedsak desse magnetboksane fra Ikea så har fått gjennomgå denna gongen.
Trur barra det var 59 kr for ein sånn pakke med 3!!!

Sånn har eg gjort det, og det har egentlig gått greit:

Ut på graset, stødig underlag (ja nå ser dåkke koffår eg har starta prossessen med å skifta skapdører på kjøkkenet...), avis som underlag, og så e det barra te å setta igang :o)

Grunnen te at eg har brukt avispapir i tillegg ser dåkke her. Eg barra drar avisa ut på graset for at
 lakken ska tørka, og drar den tilbake når det e klart for neste lag med lakk...


Vakkert syn? Tihi :o)
Det e blitt fine farger på fellesplenen som ein ekstra bonus.
Rekne med at det snart strømme på med takksigelser fra de andre så bur her...

Samen med lakkeringsboksane bestilte eg (sjølsagt) sånne tusjar og.


Og då får denna snuppå lekt seg litt :o)
Blomstene e klypt ut av retro tapet.



Jada, eg vett at det ikkje hette plasters, men det blei jo litt skeivt hvis ikkje... ;o)
Med et rimelig fullt medisinskap syns eg det var greit å ha det som blir mest brukt lett tilgjengelig.

Elle ka med kjøleskapet, vaskemaskinen, sikringsskapet osv?
Uendelige muligheter meine nå eg :o)

På den rosa boksen har eg skreve på sida av boksen og den e full av AAbatterier!
Jepp, du leste rett! Sååå bra magnet e det på disse boksane!!
(Måtte jo prøva det ut, hihi :o))
Den lilla e det rett og slett sånne skriblerier på så eg bedreiv tida mi med på barneskolen...

Komme te å leka meg mærr med desse boksane tenke eg,
for eg syns det var kjempegøy og ikkje minst små prosjekt som blir raskt ferdige!!!
Det kan me lika!

17 kommentarer:

Mia sa...

WOW - hvor er det bare en super fin idé - er helt vild med det!!!

Smil fra Mia

gult hus i svingen sa...

Det skal jammen jeg også gjøre når jeg skal spraymale neste gang. Nekter å fortelle hvordan jeg har holdt på......Resultatet ble meget praktisk og superfint.
Jeg er ikke så god på å skrive pent og å tegne, men d kan jo Skjerstad hjelpe meg med. Fin søndag kveld til deg fra Trine

Skjerstad sa...

Hallois ;) Så artige bokser :) Jeg og liker at man får raskt resultat !! Blir jo en fargerik plen til slutt ;) HI HI :) ( Må nesten svare Trine her da . Ja jeg skal hjelpe deg !! HA HA ;)

Ha en fin uke som kommer NAMASTE :) :)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Herlig plendekorasjon og boksene ble flotte.

Smykkas sa...

De ble jo rene kunstverkene boksene dine. God ide med hvordan du har gjort det.

Når det gjelder den digitale verden så er jeg vel ingen skærping, så jeg håper noen kan hjelpe deg.

Vær trygg. Jeg ler ihvertfall ikke av sånne spørsmål.

Klem fra Astrid

Tøvsjur sa...

Hei på dæi!
Så utrulig kult det va å spraylakke de Ikea boksan! Det må helt klart prøves!
Så flink du e:)

Laila -Karin sa...

Hei
Takk for koselig hilsen.Litt av en dame Smykkas.
Så flott at jeg er med på trekning hos deg og.
Jeg har en gavetrekning hos meg.
Ta en titt om du vil

Pafrika Og Belkini sa...

No lo eg HØYT her i stuen alene for meg selv, så hunden skvatt forskremt til! Og da lo jeg enda mer, haha!
Jeg har også lurt på om det faktisk er så sørgelig at det er meg selv som har vært inne på egen blogg over 200 ganger siden oppstart for noen uker siden... Unødvendig og beskjemmende informasjon, isåfall! ;) Jeg skal mao følge spent med på hva folk svarer på dette!
Ellers ser jeg at mange har innstallert følgere. Men jeg vet ikke om jeg er klar for harde tallfakta ennå.... i tilfelle det faktisk ER meg sjøl som har besøkt meg over 200 ganger på fire uker!

Ellers ble sprayboksene kjempefine! Jeg vurderer å slutte med jobb og studier for å få tid til alle prosjektene jeg har lyst å sette i gang. Men det vil ikke Belkinien høre snakk om, og det har hun vel kanskje rett i.
Lille frøken snusfornuft.

Hadde tenkt å fatte meg i korthet, men det gikk visst ikke denne gangen heller.

Fin uke til deg, Namaste!

Bling - our elf on the shelf sa...

For en fantastisk god ide :))
lekkert ble det!

annicken_j sa...

Ja :) Så stilig boksene ble da!
Jeg skulle gjerne vært med, men jeg har igrunn ikke en gang det til overs for tiden.
Ha en fin kveld :)

Bustenellik sa...

De magnetboksene var bare kjempekjekke! Smart! Ikea here I come ;-) Og visst jeg har skjønt det riktig, så er det faktisk 5 000 sidevisninger ;-)
Dette bilr bare et kjapt besøk - er på vei i seng :-) Ha en fin uke!
Klem

Pia sa...

5000 sidehenvisninger høres da riktig ut? Du må nok bare venne deg til at maaange er innom bloggen, ikke bare de du tror du blir kjent med via kommentarene.
Flotte bokser!

Fru Usken sa...

knallfine boksa!! åså så praktiske då! se der - nå inspirerte du meg ijenn:))
hb du har hatt ei fine helg:)
klem:)

Ellen sa...

Heisann sveisann:)
Så fine bokser du har laget- det ble råfint!Kreativt og stilig:)
Jeg innstallerte en sånn visnings-teller en gang, men jeg tok den bort fordi den viste hver gang noen klikket seg inn på den (med andre ord hver gang jeg eller Førstegasellen var inne også).
Når det er sagt, så er det jo ikke SÅ mange ganger du selv er innom din egen blogg, så det er jo en ganske grei indikator på hvor mange som er innom deg vettu:)Du har jo mange følgere, og det er sikkert mange mange fler som er innom og leser innleggene dine men ikke legger igjen spor etter seg!Noen er jo litt blyge av seg:)
Ha en knallfin søndagskveld du:)

giraffmamma sa...

Ser fram til polaroidbilde kurs :)
Statistikk greiene skjønner jeg ikke helt, har ikke brukt noe særlig tid på å sette meg inn i den siden jeg allerede har slettet alle tall flere ganger, fort gjort å trykke feil......
pytt pytt.
Stilige saker du har lakkert!

Huldra sa...

Ser du også prøver begrense innleggene til et tema, og du har blitt veldig flink til det. Det er søren ikke lett! Jeg sliter ihvertfall en del med det, for det er så mye jeg har lyst til å blogge om, og så liten tid til å få til alt på. Agree?? =O

Boksene ble knalltøffe! Likte "plasters" jeg, for alt skal ikke være så riktig hele tiden. Ting som er litt utenfor boksen (hehe..) er helt topp. Ligger disse på nettsiden til Ikea? Har planer om en tur dit snart for å kjøpe rammer, så da må jeg jo myse litt på disse også. :)

Takk for tipset om statistikk. Den hadde ikke jeg fått med meg heller, så da må jeg inn og titte en tur. Har lagt til en sånn sak på siden min, men den satte jeg i gang 16. august. Ser at den teller mine egne klikk også, så den skal jeg fjerne igjen.. Hmm.

Fargebarn sa...

Tusen takk for knallsøt kommentar inne hos meg! KJekt du likte buksa! Så stilige boksene ble. Likte spesielt den med plaster og painkillers! Fiffig! Lur du! Den sidetelleren har jeg aldri sett en gang. Så god er jeg med dette....