E kreativ og elske å værr impulsiv


fredag 3. september 2010

Søknad (inkludert Norgesreklame) og pakke i posten :o)

Den mest fantastiske, personlige, gjennomtenkte,
rørande overraskelse låg i postkassen og venta på meg i dag!!!!

Denna damå lyse opp min hverdag med sitt harliga vesen og fantastiske humor.
Sjølsagt måtte eg jo dela detta med dåkke andre her inne,
og det blei mitt fyssta innlegg med blogganbefaling.

Denna gleden har vist seg å ha multiplisert seg flærre gonger allerede.
Tenk at eg med det innlegget kunne gleda henna (og dattera),
som i sin tur sjølsagt gleda meg osv.

Tebake te overraskelsen:
For dei så endå ikkje har forstått kim eg snakke om,
så e det skjønnaste Pafrika med bloggen Pafrika Og Belkini!

Det fyssta eg såg når eg åpna brevet var detta flotta kortet
med nydelig innhold som sjølsagt var kun for meg :o)


Eg hadde ingen formeining om ka hu hadde funne på,
men det fant eg fort ut, og det dele eg mærr enn gjerna med dåkke


Har dåkke sett nåke så harligt?
Hadde jo vore fornødde med det, men det var mærr i vente...

*smelt*
Og så kom det mest rørande av alt...

Jepp, i orange med lilla rundt, akkurat så bloggen min!
*sukk*
Tårene rannt (jada, eg innrømme det...)
Ikkje tvil om at det var laga med meg i tankane :o)

1000 takk søte du!!!
Skikkelig verdsatt, og ska nok få pryda ei veska elle nåke,
hvis ikkje eg rett og slett må ramma de inn :o)

For henna lønna det seg å klaga på manglande retrostoffer,
og for meg lønna det seg jammen å skryta av broderiene hennas ;o)







Egentlig burde eg ha avslutta innlegget her,
men eg "må" barra visa dåkke søknaden me fekk på jobb i dag!

Det har seg sånn at eg jobbe i et lastebilfirma.
Eg kjøre ikkje lastebil nei, men e kontorrottå som prøve å holda styr på ein haug med mannfolk.
For tida søke me itte nye sjåfører, og når sjefen min viste meg denna søknaden lo eg høgt.
Ikkje fint gjort sjølsagt, men av og te kan en rett og slett ikkje nåke for det på ein måte...

Kanskje det vil gi nåken av dåkke andre ein smilande start på helga og, så derfor dele eg ;o)
Eg har tatt vekk nåke personlig informasjon, men ellers ikkje forandra på nåke av det faktisk.
Skikkelig god Norgesreklame om ikkje aent...



Hei,

mitt navn er ......... og jeg er .... år gammel. Jeg skulle søker meg gjerne noen ganger på en stilling som sjåfør
Jeg har kjører ikke ennå en kranbil. Men jer har sterke vilje dette jobb å lærer.

Min siste bil ...... (her fulgte en beskrivelse av bil og praksis som forståelig nok må sensureres)

Jeg liker det ikke mer her i Tyskland. Derfor jeg drar den 11. September til Norge. Jeg vil blir her veldig gjerne for alltid for å leve og for å arbeide. Norge er en fantastisk land. Jeg vært allerede enkelt i Norge, før ti år. Også mennesker i Norge er veldig vennlig.

Siden fem måneder jeg lærer intens norsk (bokmål), på kurs og selvstendig. Jeg kan god snakker og skriver norsk, hvis jeg kommer til Norge .

Min større Ønske er det en gassbil eller tankbil å kjøre.

Jeg kan arbeider om dagen og om natten og jeg kan arbeider i helgen.

Jeg har godt fysikk og godt helse og jeg kan arbeider i høyt tempo.

Min styrker: Jeg er punktlig, flittig, fleksibel, blid, ansvarsfull og veldig samvittighetsfull. Jeg kan selvstendig arbeide og i team og jeg har godte humør.

Jeg lærer straks og jeg er veldig ærgjerrig.

Jeg driver sport og lever frisk.

Fra 13. til 17. september jeg vil meg gjerne selv forstiller.

Jeg håper på en godt svar.


Med vennlig hilsen
............................



Ka seie dåkke, bør me ansetta han?





Avslutningsvis må eg få takke dåkke så allerede har tatt oppfordringen eg kom med i min alternative
 Give Away med meining så eg presenterte i går.

Tenk at Smykkas vise seg å værr mor te skjønnaste Barbro
med den flotte, kreative bloggen Barbros lille atelier!
I dag har hu laga et nydelig innlegg om mor si og det flotta prosjektet hennas.
eg låne et sitat fra innlegget:

"Vi skal ikke tåle så inderlig vel,
den urett som ikke rammer oss selv!"

Og vil avslutta innlegget mitt i dag på samme måte så henna:
"I tillegg til å få et fint bokmerke og støtte en god sak, så har du også mulighet til å vinne en premie.
Litt av et kinderegg!


Løp og kjøp, og ta helg med litt bedre samvittighet :-)"

13 kommentarer:

Barbros lille atelier sa...

Du er bare helt herlig! Ikke rart det detter sånne flotte pakker ned i postkassen din:-) Utrolig søte broderier du har fått av Pafrika - så koselig!

Synes absolutt Mr. X burde få jobben - høres ut som et lite kinderegg han og:-)*fnis*

Ønsker deg en riktig god helg, snuppa!

Klem

Lattermild sa...

Hvis han bare har lært norsk i fem måneder er det der rimelig imponerende, egentlig. Det er visstnok ikke et spesiellt lett språk å lære. Og det viser da i hvert fall at han har innsatsvilje.

Takk for smilet på tampen av uka :)

Pafrika Og Belkini sa...

Hurra -så glad jeg ble for at du ble glad!
Belkinien sitter feberglødende i sofaen med meg her, og syntes det var så kjekt å se bilde av gaven vår hos deg!
Den e deg vel unnt, skjønne Namaste!

Angående søknaden... kan google translate ha vært involvert her, hm? ;)

Sjøl har eg endelig fått beiset terrassebeistet, som jeg velger å kalle den fra nå, og krysser fingrene for fortsatt oppholdsvær.Veien til målet har vært såpass kranglete, at den selvsagt må blogges mer om - fortsettelse følger, mao!

Finfin fredag til deg! :)

Barbros lille verden sa...

Fantastisk, fantastisk og fantastisk ;)
Riktig god helg til deg!
Klem fra Barbro

Anita sa...

Forstår godt at du ble glad for brevet.

Ang. søknaden: Jeg ville sagt JA!

Hilsen Fama

mimmi-leone sa...

For et herlig innlegg,liker måten du skriver på.
Og så koselig presang, skjønner at du ble rørt.

Ønsker deg en nydelig helg og tusen takk for koselig kommentar på bloggen min, kommer nok til å beholde kjolen selv, fargen er en av mine yndlingsfarger.

Men flere syprosjekter er på gang.

Klem fra Mimmi-leone

Mia sa...

Heisann. Kjekt å finne lokale bloggere himante fra:)
Koselig gave du hadde fått og koselig blogg du har!!
En gang hadde jeg en engelsk mann på intervju. Han snakket 40 prosent norsk, brukte to og en halv time på intervjuet da han ønsket å ta det på norsk. Han så lagt fra up to date ut og var sammensatt av mange sære interesser. Men vi lot han få jobben og det er det mest fantastiske mennesket jeg noen gang har jobbet med. Pliktoppfyllende, engasjerende, sjarmerende og utrolig lojal. Magefølelsen min sa ja den gangen og det gjør den nå også;)

Angående marked på Sandbekken. Det er et utrolig koselig arrangemang. Det er på søndag 12 september fra kl 11-17. Det vil bli boder, litt å bite i , sang, musikk, teater o.l. En veldig koselig søndag for store og små. Kle dere gjerne gammeldags, mange pleier å gjøre det. Men det er valgfritt;) Spre dette videre til Tysværbuen. Håper vi sees. Hilsen Mia

Lillis verden sa...

SELVSAGT må dere ansette mannen! Han vil jo virkelig :) poeng for engasjement bør han i hvetr fall få :)

Green is the new Black! sa...

Så koselig med pakke,kjempefine broderier!
Skikkelig bra "byttehandel" ble det jo :)

Ha en flott helg å nyt sensommeren :D!

Svarer deg på kommentaren din her inne også jeg,
litt forvirrende det med hvor en skal legge igjen svar av og til..
Akkurat denne bambi brosjen har en eier,
men om du ønsker kan jeg gjerne lage en i samme stil til deg :)
Du kan velge mellom,gul,rosa,blå & korall/orange ramme.

PS! Om du liker Lea Stein,har jeg en fin brosje som jeg sjeldent bruker Fox 8 som jeg vurderer å selge.Har to i andre farger som jeg bruker ofte.

Bare send meg en mail du, om det skulle være av interesse.

Fargebarn sa...

Hei Namaste!

Hyllene er kjøpt på Bryne, men de er fra Sebra.dk og det er mange som forhandler de. Se på www.sprell.no eller andre som forhandler sebra.
www.toispann.no. Tror de har de på Pernille Sith i Haugesund, eller den barneinteriørbutikken...

Herlige pakke du fikk! Heldigen! Når det gjelder søknaden ville jeg iallefall tatt han inn til intervju for å se hvordan han er.

Ha en fin lørdag!

gult hus i svingen sa...

Ansett mannen prompte, han vil gjøre sitt beste fra første stund.
Har kjøpt 4 bokmerker, så da blir det vel 4 lodd da. Håper inderlig jeg vinner denne gangen. Fint initiativ fra deg også.
Super gave da.
Fin lørdag ønskes deg fra Trine

Elisabeth, innerst i veien sa...

Herlig søknad, skulle tru han hadde brukt Google Translater, men han bedyrer at han kan norsk, bokmål til og med. ☺

Huldra sa...

Så skjønne de er, men det er du også. Forstår godt du har fått en sånn personlig og fin gave jeg. Du er jo bare så herlig. :)

Tja.. Vet ikke helt om jeg hadde ansatt denne karen basert på den søknaden, men det er jo mulig han er en topp, lærevillig og arbeidsom fyr. Hvem vet? Jeg tror vel språkferdighetene mine hadde stått på lik linje om jeg skulle sendt en søknad på feks. tysk. Kanskje han hadde hatt større mulighet med et brev skrevet på engelsk? Itte greit å veta. ;)