E kreativ og elske å værr impulsiv


mandag 6. september 2010

Polaroid Project

Ja, eg har oppdaga et nytt fotoprogram, og ein ny fin blogg i samme slengen :o)

Den flotte bloggen Handmade Vibeke har eg fulgt ein stund.
I et innleg hos henna blei eg kjent med kossen en kan leka med bildene sine
vha et program som kan lastes gratis ned fra nettet.
Hu hadde fått tipset fra Kaptein Biff,
som viste seg å værr ein super blogg som eg straks la meg te som følger av :o)

Detta programmet hette Poladroid og han lastes ned gratis ved å følge denna linken.
 Det e uhyre enkelt å bruka, og for dei som tar seg tid te å lesa
bruksanvisningen fins det nok uante muligheter!
(Eg ska nok gjørr det eg og, men har hatt det for travelt med å leka meg med programmet ;o))

Laste du det ned og lagre det der det automatisk blir foreslått så blir det et ikon på skjermen din.
Dobbelklikk på ikonet og det komme opp et lite Polaroidkamera.
Det neste du gjørr e å åpna bildemappen/e dine og minimerer vinduet.
Så e det barra te å føra bildet øve te kamera, slepp og vent.

Bildene vil åpenbare seg gradvis akkurat som om du brukte et skikkelig Polaroidkamera,
og det fina e at du faktisk kan stoppa prosessen underveis!
Høyreklikk på bildet og du får spørmål om du vil ha et "sample" av bildet.

Her e et eksempel på et bilde eg stoppte 2 ganger før det var ferdig "fremkallt":



Ferdig resultat!
Det e ikkje alle bilder det blir lika stilig resultat av, så lek og prøv deg fram.

Når du har tatt 10 bilder, må du trykke på den røde X for å lukke programmet,
men det e bare te å dobbelklikke igjen for å "trylla" med 10 nye bilder.
O på kamera får du nåken alternativer, det e det eg ska sjekka ut når eg får tid ;o)

Under følge nåken bilder fra når eg og godgutten var 1 mnd på øyloffing i Kroatia i fjor sommer:












I mårå ska eg presentera ein Award eg har laga sjøl faktisk.

Den e te ei dama som e antageligvis mest nevnt her i bloggen,
som eg har skrøte uhemma av rundt omkring
(te på grensa av det pinlige vil eg tru...:o)),
men som endå ikkje har fått et innlegg heilt for seg sjøl (sikkert litt fornærma... ;o))
Neida, trur ikkje hu blir fornærma for sånn,
men i mårå e det jaffal hennas tur!!

13 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

Takk for gode ord i blogginnlegget mitt.
Det kommer flere go`biter fra loppis, du kan jo bare lukke øynene hihi. Det blir din tur også skal du se.
Poladroid er sikkert vel og bra, men for ei som knapt nok klarer å lagre bildene på rett plass på PCn, er nok dette i overkant. Men vent ei stund så skal jeg prøve. Takk for tipset, det ser morsomt ut.
Bildene fra Kroatia er fine, du har så godt øye for motiv og vinkler, synes jeg. Håper å komme dit jeg også. Så flott gutt du har da!!!
Fin mandagskveld ønskes av Trine

Huldra sa...

Så god stemning det ble i disse bildene! Bildene i seg selv er herlige, og det ble en nostalgisk touch over de nå. Det ser ut som et veldig spennende program å jobbe i. Alltid gøy å mikse-trikse litt, og særlig når resultatet blir så godt. :)

Nå skal jeg tusle meg nedover i innleggene dine, for jeg har ikke rukket se meg rundt så mye i det siste. Du hører nok fra meg i flere omganger i dag vil jeg tro. ;)

Hei og hopp, og stor klem fra (den støle) Huldra

Sheneligans! sa...

Wow! Så kult! Det vil jeg også prøve! Tusen takk for tipset! :)

Shy sa...

Såg ut for å være eit stilig program. Har nettopp begynnt å bruke Picasa. Tek tid å prøve ut slike ting!
Har ei utfordring til deg på bloggen min :)

Barbros lille atelier sa...

Så gøy! Og masse fine bilder! Bildet av den grønne døren var helt nydelig! Takk for tipset! Foreløpig så bruker jeg Picasa, men ønsker meg veldig Photoshop:-)

Klem

Pia sa...

Takk for tips - jeg er dårlig på sånn triksing og fiksing med bilder, så lettvinte greier er noe for meg!

Barbros lille verden sa...

Så kult! Masse fine bilder :)
Takk for flott tips! Jeg redigerer jo ikke bilder i det hele tatt, må vel komme i gang med det ;)

giraffmamma sa...

Å så kult! Takk for at du deler :)
Jeg er på saken!

Spirello sa...

Polaroidbilder er så kult! bildene dine ble kjempefine :)
Vi kjøpte et gammelt polaroidkamera på loppis i fjor, men filmene er jo ikke akkurat billige..

Jeg gleder meg til å se Awarden du har laget i morgen :) Du er så flink til å trekke frem bloggere du liker! Det er så koselig å lese, også får man jo så mange fine tips om gode blogger! Du har en skikkelig feelgood-blogg :)

Fru Usken sa...

så stilige bilder! d programme må eg prøva ein dag:))
klem:)

Anonym sa...

Tack tack tack för Din kommentar på min WabiSabi blogg, den gjorde mig så glad!!

Din blogg är UNDERBAR och påminner mig såååååå om mitt 70-tal då jag var tonåring. Jag skall mingla runt i lugn och ro och se vad jag har missat!!

Namaste Agneta

Skjerstad sa...

Tusen takk for tipset , skal sjekke det ut :) KULT :)

Ha en fin fin dag :)

Vibeke sa...

Så kule bildene dine ble :) Sant dette er gøy! Men jeg var og printet ut på fotobutikk og resultatet ble ikke sånn voldsomt bra - så det er ikke nødvendigvis å anbefale.. Men utrolig kult på skjerm :)