E kreativ og elske å værr impulsiv


lørdag 3. mars 2012

Trym sitt lappeteppe ferdig



Ja, då var guttungen sitt bestillingsverk ferdig, og eg må sei eg e veldig fornøyd.

Han valgte stoffene og fargene.
Eg klarte å overbevise han om at retro stoffer 
e møkje mjukare og derfor bedre å bruke enn nye stoffer...
Det e jo sant og det da.

Eg fekk han te å velge blant mine favorittstoffer, 
så får de bli værranes i heimen liksom.
Nå har eg veeeldig lite igjen av grønne og blå stoffer da, 
så om nåken har litt te overs så vett dåkke kor de trengs ;o)




Baksida e favorittfleeceteppet i heimen.
Det e skikkelig stort, tjukt og fluffy.



Nå får eg ha det for meg sjøl et par dager før han komme him fra pappen.
Han har nemlig gitt streng beskjed om at detta e hans!



Før eg får nåken sånne litt ufine kommentarer her;
Jada, eg vett at det egentlig var eg som bestemte det meste med detta teppet,
men så lenge godgutten e fornøyd så e vel alt barra storveis???



Så kjekt å hørra at dåkke syns Trym ligne på meg forresten.
Alle seie han e like pappen, så eg blei jo rett og slett ganske glad
inntil det slo meg at det e jo ingen av dåkke som har sett pappen.....

Anywho... hjertelig velkommen te nye følgere og fortsatt god helg te heile gjengen.


16 kommentarer:

Trine sa...

Nydelig teppe.
Så flink du er.
Klart du må ha ett ord med i laget.
Guttene har ikke alltid øye for hva som passer sammen...eller ikke...he he.
Utrlig skjønn du var som liten:)
Ha en fortsatt god helg!

Spirello sa...

FAntastisk teppe! Du er så flink, og ikke minst utrolig effektiv!

Sonja frå Sunnfjord sa...

Heldige guten som får eit slikt flott teppe! Elskar fargane du har brukt:)
Ha ein fin kveld!

Maria Isabel sa...

Skjønner ikke hva du mener med at du har bestemt alt på teppet.. jeg mener da ganske bestemt at du bare har drevet med aktiv erfaringsbasert veiledning, høhø ;)

Teppet ble i allefall kjempefint, masse friske og glade farger :)

Takk for natthilsen! Joda er ofte på natta jeg sitter å leser blogger.. ofte jeg ikke får sove pga sykdommen/infeksjonen, har smerter og høy puls, så føler bare jeg ligger å hopper og vrir meg i senga, da er det like greit å bare sette seg opp, ta smertestillende og lese blogger, hehe :)
Så de aller fleste får kommentarer av meg på natta, haha :) Så du er ikke alene om det ;)

Så forresten her om dagen et smykke festet til noe slags chiffon/slkebånd, slik at man knyter smykket rund armen, hvor selve smykket av bokstaver formet til namaste, tenkte da selvfølgelig på deg :)

-----> http://www.etsy.com/listing/80485512/hand-dyed-silk-ribbon-wrap-bracelet?ref=sr_gallery_3&sref=&ga_search_submit=&ga_search_query=namaste+silk&ga_order=most_relevant&ga_ship_to=NO&ga_view_type=gallery&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

Var da en veldig lang link.. men i hvertfall.. inne på etsy.com kryr det jo av ting det står Namaste på, dødskult :)

Ønsker deg og dine en fantastisk lørdag! Nå skal vi kose oss med Taco :)

Stor klem :)

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Oh du imponerer meg slik, jeg blir helt mo i knærne av alle skattene du tryller frem! WOW! Jeg blir så glad så glad. ;D Nydelig var det! Og putene under her like så. Smiil!

Heimefronten nettbutikk sa...

Hallo
Kjempefin blogg du har. Jeg vil bare tipse deg om at jeg har en nettbutikk med veldig rimelige stoffer av mange typer. Håper du har lyst å ta en titt innom. Hilsen Tone i Heimefronten

Sonja frå Sunnfjord sa...

Den fine dymo tapen med stjerner har eg kjøpt på Dawanda.com - søk på Dymo tape:)

Irja sa...

så fint!!
svar: hei! hvordan går det med deg??
artig å inspirere!!! nå har jeg gjort det på nytt igjen..ikke kjøp voksduk på jysk, den er noe drit og den hadde helt annen farge i butikken enn hjemme...

rockefår sa...

Herlig, herlig, ja rett og slett flott som vanlig, men enig med deg at dette er flotte farger.

Har desverre ikke funnet så mye av disse fargene, men kanskje jeg har noe mer grønt til deg.

Igjen tusen millioner takk for de herligste retrofrottestykkene, lillegull får definitivt de aller fineste smekkene ever. Gleder meg til å komme så langt at jeg får sydd av dem.

Holder på med noen små lappeprosjekter om dagen, eller rettere sagt, om natta når resten av familien er i seng og det aller nødvendigste er gjort... og da er det ikke alltid det er så produktivt/efektivt....Ringer deg kanskje en dag og spør om gode råd - du er jo min lappeguru, vennen!

Klem

Fragmenter sa...

Så flott det teppet ble, da! Herlige farger. Tenker Trym skal være glad for veiledinga, jeg:-)
Herlige bilder av deg under her. Du var virkelig skjønn! Kaja sier stadig til meg (mest for å erte, tror jeg..) Mamma, tenk at du levde i det forrige århunderet! Føler meg ikke gammel da, nei:-/
God søndag!
Klem

Irja sa...

svar:bortsett fra at denne var så dårlig at den revna hele tiden så er lim fra limpistol overraskende lett å få av :) nå tror alle jeg er helt tussete...men er ikke altid det man tror funker i hodet sitt faktisk funker i virkeligheten :) men ja, nå ble vi fornøyde begge to :D

Barbros lille atelier sa...

Nydelig teppe! Utrolig fine stoffer!
Blir så inspirert når jeg ser sånne flotte tepper:-) Får lyst til å hente fram symaskinen med samme.

Klem

Pia sa...

Et flott teppe! Helt greit for begge parter at mamma bestemmer mye;)

Fargevandring sa...

Nydelig lappeteppe...du er jo en racer på å sy:-)

Petra / Popetotrora sa...

U N D E R B A R T!!!

Randi sa...

Så fint teppe ble!!! Ingen tvil om at han ligner på deg nei, utifra alle de søte bildene av deg fra da du var liten!! :) Eskil og er heeelt lik pappa`n sin, men håper nå det er litt Randi der likevel :) KLEM!