E kreativ og elske å værr impulsiv


søndag 4. mars 2012

Alene om en tanke


er de færreste forunt...


Syns det e så bra sagt og definitivt sant.
Eg var jo sjølsagt ikkje den fysste te å komme på å sy hexagonduk på denne måten:
(Den fysste duken eg sydde på denne måten finner du her).




Her har eg lekt meg med å bruke 3 forskjellig stoffer med samme mønster men forskjellige farger.



Disse stoffene e skikkelig velbrukte og slitte,
så eg valgte å sy ekstra mellom kvar rad så den har ein bedre sjanse te å holde i hop stakkars...



Et gammelt flanellslaken til bakside:




I dag fant eg ein duk sydd på samme måten på nettet.
Der var det ein skikkelig bra DIY og, så har du lyst te å prøve kan du sjå det her.




14 kommentarer:

Unknown sa...

Så fin den er. Jeg skjønner ikke at du klarer.Kanskje jeg som har litt for liten tålmodihet. Får helst sånt som jeg kan gjøre litt fort :-) Men det er jo så fint.
Håper helga har vært fin, og snill med deg. Ha ei kjempefin ny uke. klem

bentetove sa...

Jøss, så stilig! Ingenting er som et deilig mykt teppe i flanell.
Og tusen takk for gode ord hos meg, det er kjekt å ha deg tilbake her i blogglandia:))

Shy sa...

Du er kjempeflink. Eg syr lappeteppe, men i rette linjer, loddrett og vannrett. ;-)

Sonja frå Sunnfjord sa...

Fin! Artig at du har brukt stoff med same mønster:) Måtte le av det du skreiv om skjøre stoff:-)

3prinser sa...

Morsom teknikk :) Sikkert tidkrevende...

hobbyvimsa sa...

Kjempe fint,artig mønster:)Har ikke sett det før jeg..

Teppet under her var også kjempe fint,får nok en glad gutt du nå:)

Her er det dagen derpå og sofa liv:)

Ha en fin ny uke!!

Klem Linda

Nystalgisk sa...

Så flinke du e, vennen. Godt å se at det e full fart her inne igjen! :) Har tenkt på at me må ta ein sydag om ikkje så lenge -eg har snart vinterferie! :D klem

Barbros lille atelier sa...

Du har virkelig blitt en racer til å sy. Imponerende!
Kul duk!

Bustenellik sa...

Du imponerer stadig :-) Og flanellslakenet dro jeg smilende kjensel på :-) Vi har like i rosa liggende i skapene våre. De lå i senga mi da jeg var yngre, og jeg tror mamma hadde dem med fra sitt barndomshjem igjen :-)
Ønsker deg en flott uke!

Hildemiho sa...

du er bare så flink til å sy altså, jeg blir jo så imponert. og tusen takk for en aldri så liten hekleforklaring - den skal så absolutt testes ut, så skal jeg se om ikke jeg og kan klare å hekle en sånn fin rund pute. takk og takk snille du.
klem klem

Duse Pasteller sa...

Du ere superflink!!
Beundrer din kreativitet og, ikke minst, din tålmodeighet!
Fine stoff:)
Klemklem

I en Sving sa...

Oi. Så flotte farger og mønstre. Dette må jo ha vært litt av en jobb :) Kjempeflott :)

Tove sa...

Kjempefint!

En støvel og en sko sa...

Utrolig flott! Jeg er full av beundring, jeg :-)