E kreativ og elske å værr impulsiv


lørdag 10. mars 2012

SykkertøyTeppe



Då eg bestemte meg for å sy et teppe te ei god venninne sin bursdag
visste eg at det kom te å bli det mest sukkersøte eg har laga.
Me har litt forskjellig smak, men eg må sei at eg blir stadig mærr glad i pasteller.


Eg fekk lyst te å prøva mønsteret som eg fant her og tok utgangspunkt i det blomstrete stoffet
 som venninna mi valgte ut te et aent prosjekt.




Teppet var ganske tidkrevende å lage og blei sjølsagt ferdig i siste liten i går kveld då eg sku i bursdagsfest...
Bildene e tatt før stryking og ca 1 minutt før eg sendte guttungen avgårde te overnatting.
Han måtte jo hjelpe meg å holde opp teppet :o)


Lys lilla fleeceteppe på baksida:
(Eller lavendel hette det kanskje?)



Bildene blei tatt rett før det blei mørkt, så det var vanskelig å få fram de rette fargene, 
men eg trur detta bildet vise fargene rettest:



Det fekk litt flærre sømmer på seg og ein omgang med strykejernet før eg ga det fra meg.
Mottaker blei visst fornøyd og det trur eg jammen meg at eg og blei.


10 kommentarer:

Guri sa...

Candy candy ;)
Søtt og flott!
Ha en fin lørdag :)
Klæm

Linn B sa...

Kjempe fornøyde e eg :) Blei tatt ibruk med ein gong eg la meg på sofaen idag :)

Duse Pasteller sa...

Så skjønn du er! Skikkelig pastell-teppe ja!;)
Ha en fin dag snuppa! Jeg skal på jentekveld i kveld!:)
klemklem

Barbros lille atelier sa...

Nydelig sukkertøysteppe! En fantastisk gave å få, snille du:-)

Klem

Randi sa...

Så fint teppe!! Også så stort da :) Herlig!! Tusen takk for alle fine kommentarer! Håper formen er fin og at du får ei flott helg! KLEM.

Sonja frå Sunnfjord sa...

Skikkeleg flott! Det er kjekt å gje slike gaver:)
Ha ein fin kveld!

bentetove sa...

Herlig teppe! Heldige den som får det i presang.
Og tusen takk for hyggelig hilsen hos meg, det er så kjekt å få tilbakemeldinger.
Ha ei fortsatt god helg:))

Maria Isabel sa...

Utrolig søtt teppe!! Veldig jentete ja, hehe :) Pasteller brukt til de riktige tingene kan jo være kjempefint, og det passet kjempebra til det teppet :)

Ha en god helg :)

Klem :)

PS: Kom på i siste liten!!! Jeg har vært i kontakt med en ME klinikk i lillestrøm som heter www.lillestromhelseklinikk.no :) Jeg har definitivt ikke ME, for jeg er FOR dårlig.. og det som er med mange som har ME er at de ikke har noen patologiske funn.. altås at blodprøver osv ikke viser noe.. men mine blodprøver sier jeg har en infeksjon og biopsier av tarmen viser betennelse.. så problemet mitt er bare et treigt helsevesen og vanskeligheter med å finne årsaken til sykdommen :S Men nå er det under en uke til coloskopi undersøkelsen på Ullevål, så kanskje de er litt mer interesserte enn legen på Lovisenberg, for han er noe av det mest uprofesjonelle jeg har møtt, så anbefaler ingen å dra dit.. ikke på gastro avd i hvertfall!! Men takk for tipset! Prøver jo alle muligheter som dukker opp :)

Fru Usken sa...

Heia:) snakk for deg sjøl du - D herliga profilbilde!! e d deg? anyway - im in love;) superfint teppe du, herlighed for ei heldige veninna!
hb du har d fint:)
store klem!:)

Fragmenter sa...

Supersøtt og fint teppe:) Heldig venninne må jeg si!
Takk for gode tanker, det hjelper det:)
Klem!