E kreativ og elske å værr impulsiv


onsdag 28. mars 2012

1 duk blei te 2, nesten 4...


Eg har hatt et par sydager og kost meg skikkelig med det.

Det begynte med at eg ville sy ein løper te bordet som har fått seg ein makeover.
Ikkje fordi pussearbeidet mitt kanskje muligens ikkje var godt nok altså...




Den blei litt breiere enn eg hadde tenkt, men sånn blir det av og te jammen meg.
Eg ville prøva å kombinera grønt og lilla og det syns eg blei fint jaffal.
Fekk brukt opp ein del stoffrester og det e jo aldri feil.
Dette vise grønnfargen bedre:



Eg tenkte eg ville ha blått og grønt på baksida, 
men det vokste plutselig te å bli ein heilt egen duk gitt.
Då blei det bakside med ett stoff istedenfor.
Eg ville ikkje risikere at det blei ein tredje duk...



Tenkte eg kunne vise bordet uten duk og:



Eg fekk tatt et førbilde av bordet og, rett før...


Eg syns det var fint før og eg, men bordplata var allerede pussa ned då eg kjøpte det
så eg måtte ALLTID ha duk på.


Så var det duk nr.2 då...
Den blå og grønne baksida te den fysste duken vokste te denna duken her:




Denna duken kan og brukes på baksida, så nesten 4 duker altså ;o)



Har lyst te å sy heile tida eg visst, så eg må rett og slett begrensa meg litt trur eg.
Glømme heilt ut tida og blir veldig sliten te slutt, men kose meg gjørr eg definitivt ja.


14 kommentarer:

Sissel sa...

Veldig fin løper! Synes grønt og lilla sammen er er knall-kombinasjon:) Lekkert bord du har fått tak i. Jeg er så lei av å pusse ned sånn gammel hard lakk, at jeg fra nå av holder meg til allerede malte møbler. Kjøpte en kommode i dag som skal inn på knertens rom. Den har fått seg en skikkelig vask (det trengtes!) og første strøk med maling. Nå må jeg bare finne de perfekte knottene! :)
Ha en fin kveld:)

3prinser sa...

Så flott en kombinasjon! den har jeg aldri prøvd før. Flott løper :)

Unknown sa...

Så fine;) Jeg har fått noe nytt stoff i hus, send meg adressen din så skal jeg sende deg noen stoffstykker, de skal du få for det at du er så søt og god, de er i lilla og blått, og litt rosa...klem fra Wilhelmine

Fargevandring sa...

Begge dukene er kjempefine, og knallstilig bord:-)

Skjerstad sa...

Wow !Så stilig det var med lilla og grønt :) Og det stilige bordet :)

Shy sa...

Du er ivrig i syånden, det må eg seie! Friske fargar, såg ut som dei passar perfekt hos deg.
I påska skal eg sy ferdig eit lappeteppe og ei veske, trur eg...Det har jaffal meldt berre regn!

Sonja frå Sunnfjord sa...

Lekre fargar på dukane dine! Voldsom produksjon hos deg for tida:) Veeeldig lett å gløyme tida når ein held på med kjekke ting...
:-)

Petra / Popetotrora sa...

Oh, så härliga!! Speciellt den översta. Lila och grönt är så fint ihop! :-)

rockefår sa...

Så fint alt sammen - du er jo heilt sygæren - gi meg litt av denne viljen da, for jeg kommer liksom ikke igang etter nesten ferdig rydding...

Ringer deg snart, dagene går litt i ett når lillegull sover maks en halv time på dagen og helst mens jeg henter de andre..

Klem

Gunnhild sa...

så flotte duker!!
jeg kunne virkelig tenkt meg en slik vårlig og fargerik vårduk!
du er flink!

Eple sa...

Så fint bordet ble. Jeg har også store maleplaner; har hatt lyst å male spisebordet i flere år. Kanskje jeg plutselig slår til nå?

Fine dager til deg :)

Barbros lille verden sa...

Å, til-å-dø-for-bord!!!!!!
Utrolig kule løpere, jeg har grønt+lilla-dilla for tida selv. Nydelig kombinasjon :)
God helg til deg snart!
Klem fra meg

tubakk sa...

Så utrolig mye fint som kommer fra deg for tiden. Det er en glede å se inn på siden din, en blir rett og slett i godt humør.

Tevanga sa...

Dette var jo nesten som den der sangen om han som skulle lage stort fint syskrin til mamman sin og endte opp med skjærefjøl. Bare at du har gjort det omvendt ;-) Kjempeine duker, og råfint bord. Til å bli i knallhumør av :-D

Klem