E kreativ og elske å værr impulsiv


tirsdag 20. mars 2012

Oppdrag: hekla ball



I forrige innlegg presenterte eg ukas blogg her hos meg som e


Eg fekk i oppdrag av henna å hekle ein ball te jentå hennas,
og den ska eg overlevere på torsdag.
Hu e litt utålmodig da, og ville gjerna at eg sku visa det eg hadde hekla snarest mulig :o) 

Eg gjørr jo som eg får beskjed om må veta...




Hu ville helst ha ballen ganske stor og det blei litt vanskelig, for meg jaffal.
De fleste oppskrifter e på mindre baller og når eg prøvde å hekle større så blei det kantete.

Eg hekla fysst ein ball og så prøvde eg på ein større.
Det gjekk greit det, så då håpe eg den største e stor nok...



Eg hekla ei rangle og mens eg fysst var i gang.
Det e ranglelyd i både ballene og rangla.



Mønsteret på rangla finne du her.

Eg gjorde det litt anderledes da. 
Eg hekla ei lang smal stripe og sydde samen.
Eg syns det blei så putlete sånn som det står i oppskrifta, men det e kanskje barra meg og da.
Eg e ikkje så vant med oppskrifter heller ennå...



Då e det altså ingen overraskelse lenger du snedige snelle...
Og ja; du får alle 3 :o)



15 kommentarer:

Hildemiho sa...

de var jo super søte!! du er jo rene hekledronningen du, og jeg blir inspirert!

Pia sa...

Du er så flink! Vi har jo en sånn ball, den har vært mye brukt:)

Petra / Popetotrora sa...

Oh, så söta!! Det här måste jag absolut lägga på minnet och göra till lillen i magen! :-)

Barbros lille atelier sa...

Utrolig skjønne!! Flotte farger og nydelig heklet!
Flinkis!

Klem

Snedig Snelle sa...

å HERLIGHET!!! Det e dei FINASTE hekla tingene eg har sett!! *Dåån*
Eg e altfor heldige. ALTFOR heldige! Har ikkje retrostoff nok te å matcha detta! Det va bedre enn eg kunne drømt om....

Anonym sa...

Kjempesøte rett og slett!

Ang. mailen jeg sendte deg: Jeg tok feil.

Hilsen Fama

Guri sa...

Du har virkelig taket på de ballene der ser jeg ;) Kjempefine!!

Blir skikkelig imponert jeg når jeg ser alt det fine som trylles fram med heklekroken. Selv sitter jeg og knoter med staver og synes det går shit ;)

Ha en fin kveld :)
Klæm

MøbelPøbel sa...

Så skjønne ting du har heklet!!
Herligheten, du er FLINK med heklenålen!
Heldige fine jenten:)

Inghild sa...

Så fine dei var!

rockefår sa...

Her baller det på seg ser jeg!
Du og du - du er et unikum for meg, og du slutter nok aldri å imponere meg.

Disse ballene og rangla var jo veldig søte! Du er vel ikke i ferd med å svikte meg og oransje, brun, turkis og andre knallfarger vel?
;-O

Jeg rydder i barneklær om dagen, legger vekk og finner fram nytt "gammelt" til lillegull - jeg kan ikke fatte og begripe at her er så mye søtt tøy - men heldigvis kommer det snart fram litt mer fargerike klær....

Ellers er jeg "supermamma" denne uka og må ordne alt selv. Kveldene går nå om mulig enda fortere, dvs det er enda seinere når dagen er samla og morgendagen forsøkt forberedt...
Men jeg benytter også dagene til å vaske alt retrostoffet jeg har smugla inn...

Og jeg har trekt om det ødelagte strykebrettet mitt med turkise og grønne store blomster - og ungene syntes jeg hadde fått det fint:-)

Ok, på tide og avslutte dagens rydding, vi snakkes!

Klemmmmmmmmm!!!

En rosa fugl sa...

Knalltøft! :)

Maria Isabel sa...

Åååå så flink du er!! Blir så satt ut av alt du finner på jeg! DU kan så mye forskjellig :) Får så lyst til å prøve jeg og.. bare kroppen hadde hengt med hue så hadde alt vært perfekt, hehe :)

Heldig hun som får alt dette :)

Ha en fin dag :)

Jøsses... sa...

Så fine babyleker!! Ja, dette var virkelig en finfin babygave!!

Shy sa...

Grådig fine! :) Du er flink!

Veronica (Villa Wegner) sa...

Dette var en koselig og kreativ blogg:-) Tar du i mot bestilling på slike hekleballer? Trenger ikke være rangle, men har ei på 1 1/2 som har et stort håndballtalent;-)

La meg som følger for her kommer jeg gjerne igjen:-)