E kreativ og elske å værr impulsiv


fredag 2. mars 2012

"I gamle dager"



Eg huske veldig godt då eg var liten og me ba pappa om å fortelle om gamle dager,
"då du var liten vettu pappa".

Gamle dager var då foreldrene og besteforeldre våre var små, sant?


Når guttungen då komme og spør om kossen det var i gamle dager, då eg var liten....
Nei, det blir jo nåke heilt aent!

Eg sa faktisk at "gamle dager det var når mormor og morfar og dei var små det".
Ser ikkje vekk fra at foreldrene våre tenkte det samme når me spurte de.
Faktum e jo at dei var akkurat like gamle då som eg e nå....


Når eg har sett gjennom bilder fra eg var liten så ser eg jo at det e ei stund si da
...men gamle dager...? Får fortsatt ikkje det te å stemme.




Godt med ein liten påminnelse om at eg og har vore liten og søt...





Sjekk tapet, og ikkje minst den snasne buksa:



Veeeldig fornøyd med julepresangene tydeligvis.
Må sei eg digge outfiten den dag i dag eg.



Sååå uskyldig blikk da...
Dåkke ser eg kan hvis eg vil, eller kunne jaffal :o)



Huske faktisk dei jakkene.



Fascinerte storesøstre til dei nye tvillingene.
Dette er broren min:


Et av mine absolutte favorittbilder.




Når var gamle dager for deg?


20 kommentarer:

Shy sa...

Ååå, du var no søte då :-)

Siri sa...

Næmmen noe så søtt og nusselig! Fantastiske bilder. Aller best likte jeg den buksa og bildet nederst av lillebror. Herlig! Gamledager? Det er i allefall mye lengre siden enn det der... God helg hilsen fra Siri:-)

Guri sa...

Hærlige bilder :)
Gamle dager var for 100 år siden det ;)
Fin fredag til deg :)
Klæm

Ragnhild sa...

Det er jammen rart å tenke på. Gamle dager for meg er når besteforeldrene mine var unge. Det blir spennende å se hva gamle dager blir for datra mi :)

Kos deg i helga!

Skjerstad sa...

Så søt du var Namaste :)
Herlighet så lik deg Trym er !
Herlig med slike minner ;)

Kos deg i kveld !
Klemmer fra Janne

Spirello sa...

Så søt! Lik deg selv, syns nå jeg:-)
Og Trym er veldig lik deg!

For meg har alltid gamledager vært da de gikk i store kjoler, hadde parasoller, og kjørte hest og kjerre. Husker jeg syns det var veldig rart at læreren min alltid sa "i gamledager, da jeg var liten"..for hun var jo ikke såå gammel;-)

God helg til deg! klem

Kristin Kreativius sa...

Nei da! Gamledager var da de ikke hadde pc og mobiltelefon og sånn det. ...eeeeh...

Jeg viste Eline en slik grå hustelefon med med dreieskive vet du. Og sa at 'sånn telefon hadde mamma da hun var lita!' Eline så veldig skeptisk ut, og sa: 'men mamma da, koss'n fikk du plass te den i væska da???'

Du var nydelig! Og det er du jo ennå! Og Trym er jo bare så lik deg :)

god helg kjære du! mange klemmer:)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Sååå søøøøøt!
Trollet hadde skolelekse og skulle svare på om ulike ting som Barbie, tv, Lego osv. fantes i "gamle dager" og det var sannelig ikke lett å svare på. For henne er vel gamle dager for 15 år sida, altså "i går" for meg. :-)

Mie fra Mies Mirakler sa...

Fantastisk fine bilder, utrolig søte deg altså. Minner meg litt om veslegullet mitt med det mørke håret og krøllene :) Herlig med slike gamle bilder! *♥*

MøbelPøbel sa...

Er så glad i gamle bilder! Det er noe helt eget med dem..Tenk vi måtte vente en hel uke før vi fikk dem fra framkalling! Hehe..Men nei, gamledager kan jeg ikke si at det var! Heller at utviklingen har gått så steike fort de siste 20 årene;)

Må si jeg likte putene dine! Og måten du har brukt "knappen" på var helt genial! Takk for tips!

Håper dagen er god:)
Klem Christine

hobbyvimsa sa...

Så super søt.Like søt den gang som nå;)

Fin helg til dere:)


Jeg må si det er bra for oss begge at vinke er naboer....Da hadde det blitt mye verandaen kos;)

Klem Linda

Hegeslilleboble sa...

Skjønne bilder!! Ungene mine elsker når jeg og mannen snakker om våre gamle dager, og alt vi fant på når vi var små:). Syns det er koselig, men jeg har fått fjernet "gamle dager".... Det heter bare: når mamma og far var små;).

Hjertebank sa...

Herlig ;) Gamle dager er tilbake til bestemor og bestefars tid ja ;)

Maria Isabel sa...

Sååå søøt en liten Namaste :) Herlig med bilder fra da man selv avr liten :)
Gamledager for meg er da mine besteforeldre var unge.... hehe :)

God helg :)

Anonym sa...

Artie bilder :-)): Jeg har prosjekt hekleputer akkurat nå jeg også! Har en plan om å bruke de til sitteunderlag på kjøkkensoler som jeg planlegger. Bare vent å se. De blir så freshe. HA en flott lørdag!! Klem fra Anita

Trollmora sa...

Såååå nydelige bilder... jeg elsker å ta en tur tilbake i minnebanken :) Du var no skjønn da !

Jeg pleier å si at gamle dager, det var da mannen min var liten; at jeg selv er så ung at det som skjedde da jeg var liten ikke har historisk interesse :) hehe....

(Mannen min er yngre enn meg altså.... så det er utrolig hva man kan lure de små med) hhahaha

Unknown sa...

Søteste lille jenta;)

En rosa fugl sa...

Jeg er så ung at gamledager blir type 90-tallet. Det er jo ikke så lenge siden.

Du var jo søt som barn:D

Petra / Popetotrora sa...

Visst e det underbart roligt att man har massa gamla foton att titta på!? En riktigt skatt! :)

rockefår sa...

Du var vel herlig, da også!

Gamledager var da farmor og farfar var små. Trur ikke jeg kalte det gamle dager da mine foreldre var små, men det begynner vel å bli gamledager nå. Ja, akkurat gamle dager for mine barn!