E kreativ og elske å værr impulsiv


torsdag 15. mars 2012

Barneklær på 1-2-3



Barneklær på 1-2-3.
Tante Mies lettsydde barneklær

Det hette denne boka som eg e så heldig å ha fått av Tante Mie for å prøve ut.





"Tegn av. Klipp ut. Sy sammen. Ta det på!

Vanskeligere er det ikke. Bli inspirert av disse enkle oppskriftene på barneklær. Her finner du mønsterark og beskrivelse på i alt 25 forskjellige modeller fra størrelse 0-8 år. Klærne er inspirert av det glade 1970-tallet. Blant annet finner du tøffe skjorter og jakker, korte kjoler, duffelcoat og hele dresser. Forfatteren har lagt vekt på at mønstrene skal være enkle å få til uten så mye syerfaring."


Oppskriftene e merka med nivåene:
Skikkelig lett
Ganske lett
Middels
Litt tøft

Tante Mie har lovt meg at eg komme te å klare å sy disse mønstrene
så då e det vel min tur te å prøve meg på å sy klær tenke eg :o)

Et av mønstrene eg definitivt ska prøve e denna kjolen:



Her vise kjolemønsteret litt bedre:



 Eg ska nemlig bli tante te ei lita jente om et par uker.




Her e litt flærre av klærne du finne mønster på i boka:

 
 


 Denne flotte boka kan du kjøpe i Tante Mie sin sybutikk i Haugesund
eller på nettet her.

Der kan du og sjÃ¥ litt flærre bilder fra boka, 

men eg fekk ikkje kopiert de te detta innlegget av ein eller aen grunn.
 Den koster kun 299 kr og e super bÃ¥de te oss nybegynnere og dei som har sydd ei stund.



Eg har hatt nåken syfrie dager for eg har visst brukt opp symaskinen min.
Den krangle jaffal med meg og i går fekk eg levert den inn te reparasjon.
Eg fekk med meg ein lånemaskin da. Jepp, det e akkurat som lånebil når bilen e te reparasjon.
En kan jo ikkje klare seg uten symaskin heller ;o)



3 kommentarer:

Unknown sa...

Det så ut som en fin bok! Så smart :)

Fru Usken sa...

ÅÅ for någen fantastiske kler!!! den bogå fekk eg og lyst på:) åså ein liden baby å ha inni klenå hadde og vært kos;) men hihi, får nok helr satsa på jentå eg og ska bli tante t! isje før i august då men:) så kos:))
ja eg jekk øve t bokmål.. lettare å begrensa meg då på ein måde;) isje så mange så lese ka eg skrive uanz;) men eg skrive fortsatt komentarane på bokmål..jaffal t någen:)
store klem!:)

Inghild sa...

Det såg ut som ei fin bok :-)