E kreativ og elske å værr impulsiv


onsdag 11. august 2010

☆ Syvende himmel ☆

Ja, jeg har vært i den syvende himmel i dag :o)

Det har seg sånn at jeg holder på å skifte kjøkkenfrontene...
Jeg trodde jeg måtte bytte en del (kjøpt på Ikea), men etter et besøk av min kjære bror i går,
viste det seg at jeg ikke måtte det. Jeg hadde imidlertid av en eller annen merkelig grunn fått med meg ei skapdør for mye... så den måtte jo leveres tilbake.  (Det hadde nok vært lurt å vente med Ikea tur, da det tydeligvis er ny katalog på vei, men jeg "må" vel ha meg en tur til da kanskje....)
Ergo; Ikeatur ;o) Så hvorfor ikke gjøre en hel dag av det, så vi satte kursen mot Stavanger


Og da kommer vi tilbake til Syvende himmel. Det var virkelig det, og jeg fikk lov å ta bilder :o)






Her var det fantastisk mye lekre retroinspiretre klær (noen var vintage og tror jeg),
og litt annet snadder, men jeg klarte faktisk å gå derfra uten å kjøpe noe
 (og det har selvsagt ingenting å gjøre med at de kjolene jeg prøvde ikke passet....)


Butikken lå i Øvre Holmegate, og hele gaten var ren glede å rusle i som dere ser :o)




Kafeen til venstre var også i den lille gata, og det var faktisk en bokcafe med en nydelig bakgård!
Men de hadde ikke mat, så vi måtte gå et annet sted for vi var sultne.
Det som var ekstra sjarmerende med denne, var at du faktisk kunne nyte medbrakt mat!!!
Hvorfor er det ikke flere sånne steder?!?!
Vi hadde imidlertid ikke noe medbrakt mat,
men neste gang jeg er i Stavanger skal denne definitivt prøves ut! :o)

En annen butikk i denne gata som må nevnes er  denne:

I tillegg til masse fantastisk sjarmerende, flotte saker,
var denne fylt av klær (hovedsaklig barneklær) av retro stoff som dama sjøl hadde sydd.
Og her var mye lekkert som definitivt hadde inspirert dere her inne som lager sånne klær selv.
Jeg fikk desverre ikke lov å ta bilder inne i butikken, men butikkvindu må vel være lov...?




En 3 butikk jeg gjerne vil nevne er Ting, som lå rett ved turistinformasjonen.
Her var det mange flotte, artige, fargerike småting! Jeg klarte ikke å gå helt tomhendt ut derfra...


Målebånd og lita saks (med sugekopp som saksa settes i når den ikke er i bruk).
Veldig fornuftig kjøp som dere forstår...
Trym mente det definitivt var jeg som brukte mest penger, så han "måtte" få dette lille magnetdartskrinet...


Og Silver som var sååå fornøyd når han fikk være løs i bilen på ferga på vei hjem :o)

Fikk med meg en tur i Fretex butikken som lå i nærheten av nevnte gate også...

Og jammen fant jeg noe stoff! Det til høyre er faktisk en kjole
(det var maaange flotte retrokjoler her!).
Jeg hadde en veldig utålmodig sønn, så jeg fikk ikke prøvd den men tenkte at
det nydelige stoffet må jo kunne brukes til noe... ;o)

Jeg gikk ikke akkurat tomhendt ut fra Ikea heller...
Vi hadde en skikkelig fin kosedag, og nå er det avslappings i sofaen resten av kvelden tenker jeg.


Håper alle dere andre også har hatt en flott dag,
og nå tenkte jeg å ta meg en runde og se hva dere andre har funnet på i dag :o)



Og ja, jeg leker meg med farger på bloggen, og takker for positive tilbakemeldinger!
Jeg kjente at jeg måtte ha litt mer gladfarger og den flotte duken som er på headeren er jo en stadig påminnelse for meg om den hærlige ferieturen vår :o)



15 kommentarer:

Ellen sa...

Så herlige butikker du har funnet!!!Fikk veldig lyst til å ta en tur dit ja...Her i Halden har vi ingen sånne morsomme butikker, det er sååå kjedelig.Fine ting du fikk med deg fra Fretex da:)Morsomt at du leker deg med bloggutseende, blir artig å se hvor du lander til slutt:)Headeren er jo bare nydelig, den får kanskje lov til å bli?Ha en brilliant kveld!!!Hej og hopp fra Ellen Andregasellen:) (PS, venter i spenning på hva du lager av alle tapetene....spennende....)

mimmi-leone sa...

Så utrolig mye herlig!
Tror pengene mine hadde fått bein å gå på.
Har en datter i Stavanger, så jeg tar kanskje turen innom butikken neste gang jeg er på besøk.

Takk for tips!

Hilsen fra Mimmi-Leone

Anne sa...

Wauw, de butikker vil jeg gerne besøge! Sikke mange lækre ting:)

Fru Usken sa...

ååååå glede meg t neste stavanger-tur nå!!! såg jo heilt fantastiske ud di butikkane:) å så kule stoff du fant på fretex og! heldigen du:))

Sukkertøy for øyet sa...

å guri malla for en butikk..
Her hadde jeg gått amokk tror jeg*ler*

SKJØNNE tibben din..Sååååå fin han er :)

Tuuusen takk for din stemme på NIB denne måneden forresten, tuuuuuuuusen takk:)

Klem Ida Susanne

Barbros lille atelier sa...

Å, for en fantastisk butikk! Der skulle jeg ha vøri:-) Hadde nok ikke gått tomhendt ut fra den.

Så heldig du var som fant sånne fine stoffer på Fretex. Veldig sjeldent jeg finner noe sånt her i Bergen. Heldige du:-)

Klem

Tøvsjur sa...

Hei på dæi
!For en spannanes blogg du har! Her må æi ta turen inno flere ganger.
Ser du har fått med dæi de este butikkan i byen når du va i Stavanger! Æi rett og slett eeeelske syvende himmel og harry camping.De har så utrulig mye fint på begge plassan.Fretexe har ofte en god del med retrosengetøy, så æi e nok en flittig gjest der også.
Ha en fin dag
klem fra tøvsjura kristine

Pafrika Og Belkini sa...

Hei igjen! Tusen takk for hyggelig kommentar! Det var en fantastisk butikk du fant deg - og ikke minst er jeg imponert over stoffkuppet fra Fretex! Jeg beklaget meg nettopp litt på en annen blogg om hvor i all verden alle skaffer seg alt det nydelige retrostoffet sitt fra! For jeg snubler ALDRI over fine retrostoff, verken på Fretex eller loppis. Hm. Kanksje jeg bare må være litt mer iherdig, og gå oftere på Fretex? Det skal jeg nok klare! Jeg kjente at jeg fikk litt sy-veske inspirasjon av alle disse fine tekstilene... På den andre siden bør jeg nok heller være litt streng med meg selv og sy ferdig sengeteppet jeg har lovet Belkinien ganske lenge nå.

En fin dag til deg!

Barbros lille verden sa...

Oi, her var det mye spennende!! Stavanger er en flott by, lenge siden sist jeg var der...på tide snart, kanskje ;) her var det jo virkelig noen interessante butikker!
tusen takk for hyggelige hilsener! det begynner heldigvis å bli litt bedre nå, og den rosa gipsen er et lyspunkt i tilværelsen;)
klem fra Barbro

Vilma sa...

Festlig og farverig blog du har :-)

Huldra sa...

Ooohh..! Så herlig en butikk! Skjønner godt du storkoste deg der ja. :)
Gratulerer med ny layout også. Herlig fargerikt. :) Må bare påpeke at det var litt vanskelig for ei som er både lang- og nærsynt på en gang å tyde rosa på orange.. ;)

Hei og hopp, og stor klem!

Anonym sa...

Deilige bilder av herlige butikker!!! Og alle de fine fargene da!! Man bare må bli i godt humør!

ha en fin fin kveld!

Janet sa...

Ja, jeg elsker Øvre Holmegata og deromkring! Sjokoladepiken, Bøker og Børst, fretexen og Harry Caming og alt det der. Det har blitt en skikkelig fargeklatt i Stavanger. Slik som bloggen din ;)
Herlig og glad :)

Green is the new Black! sa...

Øvre Holmegate er ren fargeglede &
Syvende Himmel er bare fantastisk :)

PS! Stilig med den XL headeren din!

Lillis verden sa...

Ser ut som om du fikk deg en fantastisk shopping dag der ja :)
moro, moro :)