E kreativ og elske å værr impulsiv


søndag 8. august 2010

Smakebitar fra Loppis og gjenbruksfunn i Danmark

Der har jeg fått rydda litt i haugen, og her kommer noen smakebiter fra resten av det jeg kom hjem med.
Blir nok nærbilder av retrostoffene i dagslys i morgen :o)


Denne store settehylla/skuffen fant jeg på et privat loppemarked :o)
Tror kanskje det blir litt mange å tapetsere inni, men jeg får se hva jeg gjør. Lekker uansett syns jeg!


Tenk at jeg skulle finne denne flotte her i perfekt stand.
Hun skulle ha 200 kr, men jeg klarte ikke å gå fra den :o)


Jammen klarte jeg å komme hjem med 4 vattepper også! De 2 øverste er like. Uventet fargekombinasjon med gammelrosa, men jeg synes de er lekre! Nærbildet til høyre fant jeg på det samme loppemarkedet som settehyllen. Den har noen små rifter, men ble med hjem likevel for 20 kr :o)


Nærbilde av det som jeg fikk kjøpt av The Vintage Hausfrau på blogpicnicen. Det er i perfekt stand og varmet meg på de kalde kveldene jeg satt og heklet resten av turen.


Diverse duker, et putetrekk og et forkle funnet på gjenbruksbutikker.


Jeg lette virkelig etter retro stoffer i de gjenbruksbutikker og loppemarkeder jeg fant, uten hell.
Fant imidlertid ut etterhvert at jeg trenger jo ensfargede stoff også, så da ble det litt av det :o)


Fant disse 2 i utmerket stand på en gjenbruksbutikk siste dagen. 25 kr pr stk :o)


Gammel lunchboks i perfekt stand. Skikkelig stilig syns jeg!
(Boksen har en bærehank i plastikk som ikke vises på bildet :o))


Disse er jo så skjønne... ;o)


Diverse bokser...
Litt forelska i den med ♥♥♥♥♥♥


Nok et metallfat ja, men guhu så fint :o)


Flere rammer... Synes de er sååå fine!
Hadde opprinnelig tenkt å spraymale, men de er jo så fine som de er at jeg vet nå ikke helt jeg...


Jeg orker nesten ikke å skrive det, men disse nydelige greiene var det faktisk flere av...
 både tefat og tallerker. Hva tenkte jeg på som ikke kjøpte alle!?!?
*sukk*


Herlig sølvskål (ja, faktisk sølv!) med en dyp grønnfarge inni og et lommespeil.


Nice!!! Og her kjøpte jeg faktisk 12 middagstallerker i tillegg til det flotte serveringsfatet :o)
Det var ikke noe mer i serien, men veldig glad for disse.

Det ble jo en del bilder ja, men pyttsann.
Sikkert kjekt for spesielt interreserte... ;o)




8 kommentarer:

mimmi-leone sa...

Så utrolig mye fint du har funnet,det er virkelig gøy!

Likte så godt kaffekannene, tenk alt du kan bruke de til ,foruten å koke vann eller kaffe.

Hilsen så mye fra Mimmi-Leone

Skjerstad sa...

Å himmel masse fine ting :) Du har så god smak ;)
Ha en fin uke :)

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Flotte funn! Må virkelig bobble i magen din nå!
:) Me love!

Tuppelure sa...

Så mye fint du har funnet! Tenker du koser deg hjemme nå :O)

Stolene har jeg vasket med avfetting og sprayet med spraylakk. De begynner å flasse nå så det må nok litt mer lakk til, men nå har de holdt i 3 år utendørs da.

rockefår sa...

Så kjekt å få se alt det flotte du har kjøpt. Flere ting som jeg minnes var i forskjellige hjem i min barndom... altså masse flotte retroting! Så kjekt for deg! - kunne ønske jeg au kunne finne då mye flott!

Westmose sa...

Hold da op hvor har du fundet meget. Synes ikke selv jeg kan finde så meget, du må virkelig have været i mange butikker eller meget heldig?

Skønne køb i hvert fald og tak for sidst :-)

Kh. Mette

Huldra sa...

Så mye tøft! Kjenner jo igjen plastboksene med blomster på, og hjerteboksen fra barndommen. Rart å se de "kommer tilbake" til et ekte retrohjerte. :)

Selv er jeg ikke så mønstrete av meg, men falt pladask for settekassen, kaffekannene, den røde boksen, den sorte boksen med rosene, og det grønne fatet. skikkelig smelte ting! :)

Randi sa...

Oida, det var jo bare å google blogpicnic danmark, så poppa det opp mange innlegg fra deg!! Får se bedre på det i morgen!! Natta igjen:D