E kreativ og elske å værr impulsiv


søndag 10. februar 2013

☆ Masse å feire ☆


Eg e blitt tante igjen!
Endelig kom litle Selma. Hu hadde det ikkje så travelt med å komma :o)
Eg glede meg te å hilsa på siste tilskuddet te den stadig voksende familien min.

Det e jo både morsdag og fastelaven i dag også
så det kan me også feire.


Te helga ska me feire et aent medlem av familien
og den personen ska få...


...et teppe ja.
Kanskje ikkje så overraskende.
Eg syns det e kjekt med tepper eg da ;o)

Det som e anderledes fra tidligere tepper e jo stoffene og fargene.
Eg har KUN brukt nye stoffer fra Fat Quarter Shop
og eg  e rett og slett litt stoff-forelska...

Det har vært så kjekt å jobba med disse stoffene,
og det e jo lettare å få det fint og beint når en bruke nye stoffer enn gamle
det e heilt sikkert.


Eg tenkte eg ville gi dåkke nåken tips mens eg e så godt i gang her.
Eg har teipa bakstykket fast i golvet:


 Då eg såg detta ein plass måtte eg bare prøva,
og det e ikkje dumt i det heile tatt!

Man legger vatt oppå bakstykket og teppet over der igjen.
Sååååå møkje lettere å få det glatt og fint.

Et aent tips e å bruke sikkerhetsnåler istedenfor knappenåler.
Ingen nåler som spretter ut mens en syr eller stikker deg og sånn slags utriveligheter.


Eg e skikkelig fornøyd med stoffene og fargekombinasjonen
og det satse eg på at mottakeren også blir.



Møkje av grunnen te at eg var så ivrig itte å prøve ut nye stoffer og fargekombinasjoner
er inspirasjonen eg har fått av å besøke denne flotte bloggen:

 

Eg har fakstisk gått gjennom ALLE innleggene hennas.
Eg e sååååå inspirert.

Det e så kjekt å prøve nye ting og utvikle seg syns eg.

5 kommentarer:

hobbyvimsa sa...

Hei høpp søta!!

Gratulere med nytt familie medlem...jammen på tide hun kom:)
Tenker mor er lettet....

Så mange fine tepper du har laget i det siste,og pels puta var jo hel skjønn.

Godt symaskinen er på plass så vi får se flere godbiter fra deg..Elsker stjerne mønsteret under her:)

Gratulere m morsdag!!

Klem Linda:)

Edny sine puslerier sa...

Nydelige farger og mønstre, i et kjempefint teppe! Dette kan vare livet ut;)

Pia sa...

Grattis som tante! Og du har virkelig fått dreisen på lappeteppene dine - liker fargekombinasjonene og mønstermiksen!

Trine sa...

Grattulerer så mye som tante,
og med morsdagen.
Knallfint teppe. Du er såååå flink.
Gøy med all den inspirasjonen en får rundt på nettet.
Ha en fin dag!

Shy sa...

Gratulerer som tante!
Teppet var aldeles nydeleg fint!