E kreativ og elske å værr impulsiv


fredag 27. mai 2011

Ein ADVARSEL!


Eg hadde håpt at identitetstyveriet mitt ikkje ville få videre konsekvenser,
men det var visst litt optimistisk... :o(

Når eg nå sku inn på den gamle mailen min,
så viser det seg at det e blitt sendt ut flærre falske mailer fra mi adresse!!!


Windows Live™
New Ways to Connect. New Ways to Correct.
Windows Live(TM)
 Essentials continues to evolve with two fun new



 features:
Microsoft® respects your privacy. Please read Carefully.




Dear Account Owner,









This Email is from Windows Live™ Hotmail Customer Care™® and we are sending to all our account user for safety. Due to the anonymous registration of our account which is bringing congestion's to our service, so we are shutting down some account and your account is among. The purpose of this email is for you to verify that you are the owner of this account and you are still using it by filling the information below after clicking on the reply button:

* Full Name:.................................
* User Name:................................
* Password:..................................
* Date of Birth:..............................
* Country Or Territory:...............


After following the above instructions your account will not be interrupted and will continue as normal. Thanks for your attention to this effect. We apologize for any inconveniences.
Warning!!! Account owner's that refuses to update there account after three days of receiving
this warning will lose the account permanently.
NOTE: Click Reply To Fill in Required Information

Sincerely,
Steve Craddock





Great

 offers on hardware and software for the Holidays!
Time for a new PC? Thinking about upgrading to Windows® 7? Now is the time to buy and save with great holiday deals.
Windows Live™ Essentials
Get the most out of Windows Live with email,
IM, photos and movies
Windows
Live Mail
Windows Live Messenger Windows Live
Photo Gallery
Windows Live
Movie Maker
Microsoft®

Microsoft Corporation One Microsoft Way
Redmond, Washington 98052


Det e egentlig veldig smart gjort,
for de har klart å sende det så det ser som det komme fra Windows Live.

Det var nok sånn de klarte å overta min identitet.
Så du må altså IKKJE gi din informasjon som svar
på denne mailen om du sku få den!!!

Eller som eg fekk mail av fra ein frustrert mottaker av disse mailene mine:
(Dette e ei eg ikkje vett kim e)

Mr Jeo,
I was informed by my IT dept. that this email is a scam.
I am NEVER, EVER to give out my account information and password over the internet.
If this does not stop, I will contact the authorities.
If this email were valid, there would be a customer care number I could call to confirm.
So I will ask you to QUIT, sending me this or i will report you.
THIS IS A SCAM, Windows NEVER ASKS for personal info over the web.
Thanks


Eg prøve å slette ALL info på den mailkontoen og få den stengt.
Eg håpe verkelig ikkje det samme skjer med nåken av dåkke andre,
for detta har vore skikkelig ekkelt rett og slett :o(

Nå når eg sku inn og prøve å slette denne mailkontoen,
så ser det ut te at de har klart å forandre passordet IGJEN!!!
Nå har eg altså mista tilgangen på kontoen igjen...
Eg må innrømme at detta tømme meg ekstra for energi,
og eg har jo ikkje akkurat så masse å gå på.

Då e det godt eg har ein sønn som diske opp med himalagt pizza te meg :o)


Og siden kroppen ikkje vil så masse aent
så trøstestrikke eg litt :o)


Muligens blir det litt trøstespising og ;o)



19 kommentarer:

Mie fra Mies Mirakler sa...

Fy så ekkelt dette er :( Jeg pleier nå heldigvis ikke å gå på sånne mailer, men det er vel nok av dem som gjør det. Frekke folk altså! Håper det ordner seg for deg så det blir ryddet opp i. *trøsteklem*

Så herlig sønnen din er som disker opp med hjemmelaget pizza da :) Snille gutten! Her skal vi nå få veslegullet i seng så Skolegutten og jeg kan poppe popcorn og se Pirates of the Caribbian :) *♥*

Lykkeliten sa...

Sender deg en stor trøsteklem!

Har ingen kunnskap om data, og kan ikke gi deg noen råd. Håper det ordner seg for deg.

Nå er det straks klart for fredagspizza her også.

Klem Lykkeliten

Minimenina sa...

Gu, så ekkelt! Håper det ordner seg før de får laget alt for mye trøbbel for deg.

Ha ne fin helg i alle fall!

Klem fra Kristin

Petra / Popetotrora sa...

Usch, jag blir alldeles matt när läser om vad du råkat ut för! Din stackare!

Stor fredagskram till dig!!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Fy, så ekkelt og frustrerende. Ja, man skal aldri gi fra seg disse opplysningene, samme hvor proft det ser ut. Men det er fort gjort og jeg forstår at du svarte på den mailen altså. Lykke til med opptur ingen og takk for advarselen.

Elisabeth, innerst i veien sa...

Skriver på iPaden og da blei " det opptur ingen " i steder for opprydningen. Sorry

God som Grønn sa...

Uffoguff, noe så ekkelt. Får håpe du får ordnet opp snart. Den pizza'en så kjempegod ut, akkurat sånn hjemmelaga pizza skal være : D

Jeg gir deg forresten et hint før jeg legger ut de posene jeg tror du kan like, så du må bare være tålmodig...

Vilma sa...

de skulle ha nogle bank !!!

Trøste klem & vuf til Silver.


Nydeliiiiiigt tæppe :-)

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Heisann skjønne du!
Tusen takk for kommentaren i går natt, den var akuratt det jeg trengte. Hatt litt bloggeblues de siste dagene og endelig er jeg i gang igjen. Takk :D

Og ja, herregud som de holder på de satanshackerne eller hvem nå de er. Håper virkelig det går fort og smertefritt over snart, for slikt er virkelig ekkelt og kjenner veldig personllig ut. Jeg har blitt svindlet før og kjenner til følelsen av missbruk..

Sender deg gode tanker.

klem fra her øst

Louise sa...

Uff, stakkars deg. Dette høres så utrolig kjipt ut. Håper det blir en endelig løsning på det snart.

Håper du får en god helg sånn sett bort fra dette:-) Teppet du trøstestrikker ser ihvertfall veldig fint ut:-)

Anonym sa...

Nydelie guttn såm laga pizza til mammaen sin!

Flott teppe du strikka!

Klæm Carina

Tovepia sa...

Så trasig dette høres ut...godt du har en god sønn som disker opp:)..og nydelig strikkeprosjekt!!
Klem fra meg;)

Duse Pasteller sa...

:( Dumme, slemme folk, altså!!!
Håper det blir ordnet opp i dette, kjære du!
Helgeklem♥

Loppedilla sa...

Hei og takk for siste ! ka e dette tullet med at man ikke får kommentert??? umulig å komme frem til support på bloggeren! kjempegøy å møtes! skal kikke gjennom bloggen din .. og korsen blogg va det æ bare måtte kikke innom som vi pratet om?

Loppedilla sa...

Hei og takk for siste ! ka e dette tullet med at man ikke får kommentert??? umulig å komme frem til support på bloggeren! kjempegøy å møtes! skal kikke gjennom bloggen din .. og korsen blogg va det æ bare måtte kikke innom som vi pratet om?

Pia sa...

Huff, ikke gøy det der. Håper du får rydda opp.

Lidyll sa...

Huff og huff, sånt identitetstyveri er skikkelig ekkelt altså! Skumle saker!

...men du, vanvittig flink du er til å strikke! Aldeles nydelig! Du har ikke oppskrift på sånn sikk-sakk strikk med det hullmønsyeret vel? Jeg kunne tenke meg å prøve...en gang må man jo lære*blunkesmil* Dvs, jeg kan strikke, men gjør det så sjeldent, at jeg knoter like mye hver gang jeg tar det opp igjen...*hihi*

...og den pizzaen da! Heldige du*smile*

Fortsatt god helg til deg, søte!
klem fra meg

Datt sa...

Ah, huff, det er så kjipt med slike greier! :-O
Håper det ordner seg!

Anonym sa...

tani kredyt
kredyt bez bik dla firm
więcej przeczytasz klikając ten link
pozyczkabezbiku24.net.pl
pożyczki pozabankowe
kredyty na dowód przez internet
6 pożyczki narodowej