E kreativ og elske å værr impulsiv


tirsdag 10. august 2010

Siste Danmarksinnlegg i denne omgang... :o)

Ja, jeg hadde visst litt mer på


Jeg må jo nesten feks vise fremgangen i hexagonteppeprosjektet mitt... :o)




Fikk ikke føyd alle sammen, så til høyre er det noen som er klar for å gjøre teppet (eller duken eller dukke/barneteppe eller...) større :o) Det var perfekt håndarbeid å ha med seg på tur.


Jeg har dog et behov for forandring, så det ble et par vaskekluter også, hihi :o)
Jeg har forstått av andre her inne at slike bomullskluter er de beste å bruke (så det får jeg tro på ;o))
Ser ikke bort fra at det blir flere. Fremgangsmåten er selvsagt egenkomponert :o)




Mer Wiinblad
*me like*


Gammelt skrin i et slags metall. Det er gravert på toppen og årstallet er 1946!!
Jeg har en følelse av at jeg må male det for å gjøre det "mitt", men er det lov???

Og så et av Trym sine bruktfunn. En flott (hjemmesnekra ser det ut til) tidskriftsamler full av gamle supermannblader, de eldste fra 70-tallet. Jeg tror faktisk han fikk lest alle på turen (som feks når mor måtte stoppe langs veien for hun såg en gjenbruksbutikk... :o))


Ikke BARE gamle/brukte ting jeg shoppa da (som dere har sett i tidligere innlegg fra turen... :o))


Feks denne flotte kjølebagen med picnicutstyr for 2 i et separat topplokk (perfekt for oss!)


.. dette flotte penalet med tusjpenner som rett og slett er en laaang glidelås.


*Smuglergods*
Cider på de harligaste flasker spør du meg :o)


I tillegg til diverse klær (ganske masse faktisk...) forstår jeg hvis dere lurer på hvordan i all verden jeg fikk alt med meg hjem, og det gjør jeg også...
*knis*

Jeg forstår også de som mistenker meg for å være fullstendig shoppinggal, og da må jeg få si at uten arven etter min kjære onkel hadde det ikke blitt så mye altså :o)

Sender varme, takknemlige tanker til han

(været spilte jo også en rolle, for når en ikke går på stranden...)



Og så til slutt har jeg en liten oppsummering av tips til dere andre (og meg selv... ;o)) som har tenkt dere til København, med oppfordring om å komme med deres egne tips:


Da jeg skrev om min dag i København på egenhånd,
fikk jeg en kommentar med tips fra jenta bak denne flotte bloggen:


Jeg syns selvsagt det bare er rett og rimelig å dele disse tipsene med dere andre ;o)
Hun har laget en fin Københavnguide som hun stadig oppdaterer og sammen med det jeg selv noterte meg
og Andregasellens supre bruktbutikk/loppistips, skal det lagres og tas frem ved neste Købenbesøk!
Jeg har nok sett tips andre steder også, men husker ikke hvor...
Skulle det vært noen av dere som har andre tips, så mottas de med hjertelig takk!

13 kommentarer:

rockefår sa...

Så fint teppet eller duken din blir!

Cilipus sa...

Nydelig teppe !! Og mange fine stoffer og ting du har fått med fra København. Savner København, det er en fantastisk by, særlig om sommeren !!
Ha en fin dag !!
Cecilie

Heidi sa...

:) Takk for link til min blogg. Kommer til å oppdatere guiden løpende, når jeg finner nye fine steder så kommer de med + bilder selvsagt :)

Pia sa...

Du verden, så masse flott! (Smugler-)flaskene var kule, ja! Og teppet!! Så fantastisk! Du er flink!

Pafrika Og Belkini sa...

Hei du!
Tusen takk for bloggkommentar! Jeg måtte jo straks inn og se meg litt rundt hos deg, og her fant jeg jammen mye fint! Så utrolig fine stoffer! Og de ciderflaskene ville det nesten være en forbrytelse å åpne og drikke.... Når det gjelder retrostoff, har jeg klart å klore til meg hele fem sengesett. Problemet er bare at to av settene er doble, noe som gjør det ekstra vanskelig å klippe i dem.... så foreløbig ligger de på sengen og blomstrer, bokstavlig talt. Kjempefin blogg du har, jeg legger meg sporenstreks til som følger. Ha en fin dag!

Fru Usken sa...

Hei:) takk for kommentar på bloggen min, så fant eg din og:) så knallane fint teppe!! å elskte di flaskene ja:) ska nok kikka meg godt rundt her inne:))

Kaspara sa...

Heisan!
Tusen takk for veldig hyggelig kommentar!
Så artig at du også har vært innom Husflid i sommer! Nå har jeg gispet meg gjennom stoff-paraden du har vist fram her og jammen meg har du fått tak i mange godbiter!!!
Du må gjerne låne bilder jeg tok fra Husflid.
Som deg blir det ofte noe Wiinblad med hjem fra Danmark også, og jeg fikk også men en slik fin kopp hjem.
Så må jeg skryte av de flotte hexagonlappene dine!! Jeg drømmer om å lære meg disse jeg også. Elsket fargene du hadde brukt. Jeg er alltid svak for rødt, rosa og hvitt i kombinasjon. Nydelig!
Ha en glad dag!
Klem fra Kaspara

Skjerstad sa...

Hei :)
Jeg liker den "nye" bloggen din ;)Det gamle skrinet kan du fint male , det er lov ;)( synes jeg da )Flink du er å hekle :)

Ha en fin kveld :)

mimmi-leone sa...

Så fin bloggen din var, herlige farge og kjempefin header!
Og nydelig teppe.
Blir virkelig inspirert!

Hilsen fra Mimmi-Leone

Bustenellik sa...

Enda en Danmarksfarende blogger jo! ALLE har vært i Danmark i sommer skjønner jeg, hihi.
Jeg ser plutselig at jeg ikke er følger her inne. Det for tøys da? :O
Busteklem

Kaspara sa...

Heisan Namaste
Ja, melhyllene var fra Ikea på Slependen. De var ikke å finne på Furuset. Vet også de fantes på Ikea i Trondheim, men nå ble jeg litt usikker hvor du er plassert hen på norgeskartet.
En melhylle kostet 399 kroner. Det ble litt diskusjoner rundt det med prisen mellom far i huset og en Ikea-ansatt for faktisk hang en lapp med 299 kroner på dette skafferiet. Dette var feil pris ble det sagt og prisen ble endret til 399 kroner.
Ha en fornøyelig dag på Ikea!
Klem fra Kaspara

almaPalma sa...

Tusen takk for København tips! Gleder meg utruleg til å reise på torsdag.:) Det vert nok ei hektisk men innholdsrik helg. Ser du har funne mykje fint!
Ha ein strålandes dag.:)

Fru Usken sa...

Nå har eg og hekla meg ett par sekskanta:) mn lure på koss du har *herligthet ka hette d nåjenn???* jah, festa di samen? har du bare sydd di? elr går d ann å hekla di samen..? SInnsykt fint teppe ditt:)) har du jort mye mer på d nå elr? lurt å ha kvitt ytterst på alle, d har isje eg jort så langt, mn tror jærna eg "bjunne på ny" då å jør d, for d blir så fint:))
klem:)