E kreativ og elske å værr impulsiv


onsdag 30. januar 2013

Fra koseteppe te kosepute


Storesøs hadde fått stearin på koseteppet sitt og fekk det ikkje vekk.
Eg foreslo at eg kunne lage ei stor pute av det som det ikkje var stearin på.

Som sagt så gjort.
Det e godt at eg har gode hjelpere når eg holde på...


Det vise ganske bra størrelsen da.
1x1 meter faktisk!

Eg klipte teppet te så stor kvadrat som mulig og bretta den som ein konvolutt.
Sydde samen for hånd for det blei litt for heftig for symaskinen.

Eg måtte jo sy innerpute sjøl siden putetrekket blei så stort.
Då tok eg bare et dynetrekk som eg ikkje vil bruke te nåke aent og klipte rundt:


Eg måtte ha ein del fyll og det kan nok tilføres litt mærr ved ein seinare anledning tenke eg.
Det dukke opp litt fjær rundtom her om dagen...



Knapp og strikk til feste på baksida av puta:




Nå har eg endelig fått tebake symaskinen min og, 
og eg hadde glømt ut kor god den faktisk er.

Det komme likevel inn under arbeid når en ska sy vatteppe...


 Dåkke forstår kanskje ut fra fargevalget at det ikkje e te meg tenke eg.
Det e te storesøs det og faktisk.


Legger siste hånd på verket nå og det blir skikkelig tjukt og mjukt.
Trur nesten eg må lage meg et lignende sjøl...


4 kommentarer:

Posttausa sa...

Kor smart å lage pute av teppet!
Slikkelig tøff vart den:)
Tungt arbeid det du har under symaskina der - lett å få høge skuldre når ein held på med slikt arbeid! Laga eit dobbelt sengeteppe for nokre år sidan og eg kan love det var mykje arbeid å quilte det ja! Men det vart bra tilslutt då:))
Fin kveld til deg:)

Winkel's Crazy Ideas sa...

For en stor delig myk kosepute! Kjempelurt. Vil tippe hum er fornøyd :-)! Pam

Trine sa...

For en herlig pute.
Må ha vært litt av en jobb å sy.
Teppet og forresten. Flink til å quilte du.

En rosa fugl sa...

Flink du er som tenker løsninger på et problem:D En pute er jo fint:) Ble bra:D