E kreativ og elske å værr impulsiv


fredag 7. september 2012

Ut på tur: Wien


Nåken innlegg lage en mest for seg sjøl - detta e et sånt.
...for meg, familie og venner egentlig og kanskje nåken spesielt interreserte :o)


Eg overraska Godgutten med ei langhelg i Wien.
Eg var Au Pair der for 19 (!!!) år si så nå var det jammen meg på tide å komma seg tebake ein tur.

Det var nok et av mine absolutt beste år
 fylt med fest, moro og luksusproblemer...

Det var litt merkelig å værr tebake, særlig med litle gutten min som ikkje e så liten lenger.
Det fyssta me gjorde var å gå på kafè og eta masse is og Trym fekk prøva et utvalg av de flotte kakene.
Kakene var om mulig ennå søtare enn de såg ut og blei ikkje spist opp nei...


Stephansdom midt i Wien:

 

Flotte kjerka si det ja, men Trym blei ikkje særlig imponert øve arkitekturen generelt
og skuffande lite interresert i å hørra om mammen sine minner og opplevelser i denna flotte byen.
Kan dåkke forstå det??? ;o)



Alt e jo så fiiint og masse historie!
Til og med Mc Donalds i ærverdige lokaler:

Det blei møkje trasking og gode pauser kor me ofte tok opp kvarsin bok 
og lot maten sige før me vandra videre.


Eg måtte jo tebake te gata eg budde i:

Ikkje særlig imponerende akkurat denne gata,
men den var nå mitt hjem i ett år.

Dei som eg budde hos hadde flytta.
Ganske merkelig å stå der igjen og tenke på alle åra som har gått 
og erfaringene eg har fått siden denna byen var "min"...



Trym våkna litt mærr te liv då me besøkte det naturhistoriske museet.
Det var skikkelig vestlandsver med regn, så då måtte me finna nåke å gjørr under tak.

Trym syns det var overraskande kjekt å rusle rundt der.
Eg var kanskje mest imponert øve kor flott den gamle bygningen e.
Sjekk malerier høgt under taket og det flotte taket:



Imponerende ganger mellom de forskjellige utstillingsrommene:


 På søndagen sku det visst ikkje regne, så då tok me turen te slottet Schönbrunn:


Flottanes hageanlegg:

Mammen kunne jo tenkt seg å rusle litt rundt der, men det blei guttungen som fekk bestemme...
Det blei dyreparken som ligge på slottsområdet:

Littegranne forelska i dei skjønne pandaene:

Plutselig røyk det opp i et fælandes godveær gitt!!!
26 grader og knallsol!
Då var det fram med ubarberte legger osv... ;o)


Me tok og turen te Prater
ein tradisjonsrik park/tivoli.


Mammen e pysa, guttungen definitivt ikkje...
Han tok feks denna:

117m høgt i disse små føysene...

Nåke som gjorde ekstra vondt var å sjå at den eine karusellen for ungar faktisk blei trekkt av ekte hester:

For et liv!


Her budde me:

Ingenting som indikerte at det var overnattingsmuligheter her nei.
Meeen me fant jo fram te slutt og fornødde var me.
Sjølsagt særlig fornøyd med kunsten på veggen:

Det blei ei innhodlsrik langhelg og me var begge godt slitne men fornøyd.
Museum, dyrepark og tivoli var det guttungen var mest fornøyd med :o)
Han e kanskje ikkje i rette alderen for "tradisjonell" storbyferie nei,
men då gjelde det jo å tilpasse seg må veta.

13 kommentarer:

Randi sa...

Så koselig!! Tenker dere koste dere ja!! Gutten din ser veldig fornøyd ut på bildene!! Alltid kjekt med litt mor-sønn tid :) Håper du har gode fine dager nå og, og at høstsola varmer godt i Haugesund!! KLEM.

hobbyvimsa sa...

Hei snuppa!!

Så ut som en perfekt ferie,men skjønner Trym at dette var mest gøy for mor ha ha:)

Så stor Trym har blitt,er i sjokk her:)Kjekk gutt frierne står vel i kø tenker jeg:)

Kos dere og ha en fin helg!

Her er Thord på hyttetur med besta,og Anneli er i seng.Vi voksne spiser godteri og skal se Cabin in the wood.Så her er det scary friday:)

Klem Linda:)

Spirello sa...

Så koselig:) Jeg var i wien for..tja, 10 år siden omtrent, og deltok på Tanzwochen, en dansefestival. Det var helt fantastisk!
Men jeg hadde ikke tid til å dra alle de fine stedene dere har vært. Det ser ut som dere hadde en super tur!

klem Linn

gult hus i svingen sa...

How, how, herlig ferie dette da:) Trym er nok en herlig gutt, ser han er lik sin mor:) Om noen få år er dere nok mer på linje med hverandre angående interesser;)
Vår 21-åring er for tiden i Madrid og tar fallskjermkurs.....hjeeeeeeeelp:) Men.....det går nok bra:)

Klem fra Trine:)

rockefår sa...

Så kjekt med en Wien tur. Kan tenke meg det var litt sprikende interesser innimellom, men bildene viser en fin balanse ser det ut til.

Kjente igjen det store hageanlegget ved slottet, og tenker selv at åra går fort. Vår langhelg der er det litt over 6 år siden.

God helg til deg/dere!

Eple sa...

Ser ut som om dere har hatt noen skikkelig fine dager. Det er alltid bra med litt kombi av hva mor vil og hva avkommet vil. Har stor tro på at det utgjør den eminent miks :)

Gunnhild sa...

for en flott tur! så får det bare være at gutten ikke er såå ivrig med sighseeing og arkitektur, kanskje om noen år!
takk for titten!

Unknown sa...

Hei gode deg, for en fantastisk tur, så koselig for den unge herremannen å dra sammen med mor på tur! ha en fin helg, klemmer fra Wilhelmine.

Anonym sa...

Trym er en heldig gutt, med så grei mamma! Ser ut som dere koste dere begge to.
Ingen blogging på meg for tiden, men jeg er innom og sniker innimellom. Men ikke såpass mye at jeg gidder logge meg på... ;)

Kjekt å stikke innom deg, håper du har det bra!

Pafrika :)

Unknown sa...

Ååå så koselig det så ut med mor&sønn tur ;)
Aaaaltfor lenge siden jeg har kommentert på bloggen din nå!
Men jeg prøver å titte innom innimellom.
Ha en fin dag!
Klem A;)

Fruktfattet sa...

Tusen takk for besøk!

Ser ut til at du lett kan bli en av grunnene til at jeg ikke får tid til å skrive min egen blogg...

*setter av tid i kalenderen for utforsking av denne bloggen*

Må forresten få si at jeg ELSKER navnet på den andre bloggen din: Krempulsiv.

Kristin Kreativius sa...

Da er jeg sikkert sånn spesielt interessert:) Likte det koselige innlegget ditt jeg:) Så ut som dere hadde det bra altså!

Håper du har det bra:) God helg, og gode klemmer søte du;)

Huldra sa...

Så mange herlige bilder! Deilig å se dere har hatt en fin tur. Bare arkitekturen i seg selv var jo verdt det ser det ut som. Det må ha vært herlig å gå og knipse. Trym har blitt stooor! =o

Stor klem fra Huldra :)