E kreativ og elske å værr impulsiv


søndag 17. juli 2011

17 stk på tur


...med andre ord familien min.
2 veker med sol, varme og sløvings på Kreta.


Eg sku egentlig ønske at eg kunne sei at detta var den daglige utsikten min,
men detta var ein dagsutflukt :o)




Det samme har nok skjedd med Kreta som så mange andre steder.
Oss turister betaler for sola og ødelegger sjarmen og idyllen...

Det var trist å sjå fjellandsbyene som var bortimot folketomme.
Barnelek, liv og latter var erstatta av ein spøkelseslignende følelse med nåken få gjenværende eldre.
Sånn blir det når me betale mærr for sola enn grønnsaker, oliven, frukt osv...



Me budde få km utenfor Chania, og gamlebyen der var koselig
men få meter uten turistbutikker.


Mine romantiske visjoner om Hellas slo ikkje te i denna omgang altså.
Eg syns det var trist, men det var lite annet ved denna ferieturen som var trist :o)

Me har hatt masse tid med kvarandre og hatt lange og gode dager.
Eg har til og med lest 3 bøker og hadde sjølsagt litt håndarbeid med.
Like meg vel best i skyggen eg ja... :o)


Eg har verkelig kobla av og hatt ein storfin ferie.
Me var mange denna gongen ja. Foreldrene mine og oss 4 søsken med familie.
Ein heile haug med sosialt samvær :o)




21 kommentarer:

Krimskrams-Paradiset sa...

Hei, denne ferien hørtes veldig koselig ut :-) Klem fra Anita

"Romfortrivsel" sa...

Hørtes flott ut! En skatt å kunne dra alle sammen på en gang. Vi hadde blitt 37... Litt vanskelig å få til;)
Kreta er flott, men jeg skjønner hva du mener med turistene som "overtar". Heldigvis finnes ennå noen perler av små øyer som er litt uoppdaget, men mer der man reiser på øyloffing el.l.
Hyggelig å høre om turen;)

Petra / Popetotrora sa...

Ser ut som en härlig utflykt! Mysigt att du fick lite pysseltid också. :-)

Spirello sa...

Så deilig!! Kjempefine bilder:) Kreta er fint, syns jeg, til tross for at det er så turistifisert. -Og håndarbeid må man ha med! Nydelige farger!
Sitter her i regnet og drømmer om sol og varme..8 dager med regn er det meldt her nå nemlig, så det beste hadde vært å hoppe på en tur i morgen! *drømmer videre*

Skjerstad sa...

Så fint det høres ut med ferietur sammen med familien :) Det er skikkelig kvalitetstid det . Har vært i chania og Rephtymnon jeg , liker Kreta veldig godt :) Men det er sant som du skriver , vi turister ødelegger litt idyllen . Så det i Tyrkia også, men ute på landet var alt som før ;)

Klem fra Janne

Fargevandring sa...

Det ser ut som en fantastisk ferie. Det er så deilig å koble av og da blir det også ekstra godt å komme hjem igjen. Ønsker deg en fortsatt fin sommer:-)

Lindas hobbyhjørne sa...

Høres ut som en herlig ferie og så deilig å dele den med familien også da.
Ha en forsatt fin kveld, klem.

Guri sa...

Herlige bilder fra en herlig ferie :) Håndarbeid må være med på tur UANSETT :))
Klæm

rockefår sa...

Det hørtes jo koselig ut å være på familietur, vi klarte ikke å samle vår lille familie på totalt 8 for ferie sammen engang.

Og dessuten hørtes det deilig ut med sol, sommer og bading - jeg har slett ikke hatt lyst til å bade denne sommeren... det er jo ikke akkurat veldig varmt her.

Klem fra Rockefår

Trollmora sa...

det virker som om dere har hatt flotte dager. Jeg skulle gitt mye for å hatt min familie samlet sånn ja ;-) jeg trives også best i skyggen ;-)

Inghild sa...

høyrdest ut som ein fin ferie :-) Har akkurat kommt igjen frå storfamilietur eg og med svigerfamilien, 16 stk, 8 vaksne og 8 barn. Kjempefin ferie i eit digert feriehus i Italia :-)

Og så flink du har vore som har fått gjort litt og då!

hobbyvimsa sa...

Hei høpp Namaste!!

Så nokon håndarbeid ferie blei det altså ikkje på deg:)Ler!!!!!

Så koselig å reise alle sammen:)

Godt å ha deg tilbake her igjen:)Håper du har samlet masse ny energi,og har finne tilbake til god formen:)

Nyt ny uke og nye muligheter:)

Klem Linda:)

Gunnhild sa...

ååh..så deilig!
storfamilier er herlige ;)
ser virkelig ut som dere har kosa dere, og vi her hjemme har savna deg ;)

Unknown sa...

Hei, endndelig var du en tur innom... selv om jeg skjønner at det er deilig med bloggferie.. og ikke minsten herlig ferie med hele familien... 17 stk :-) Så har jeg savnet de herlige innleggene dine.
Trist når en plass blir så påvirket, og ødelagt av turismen. men deilig å komme vekk, sammen med familie, og kunne ha god tid sammen
Håper alt er bra med deg
Klem

Anonym sa...

Der var du jo tilbake, har savnet deg! :)
Så godt med en liten blogg pause i sommer, og hørtes deilig ut med sol og varme. Komme litt bort fra kjas og mas og bare slappe av og kose seg.
Har vært på Kreta flere ganger. Rephtymnon 2 ganger, og Chania 2. Og ja, jeg skjønner hva du mener med at vi turiser ødelegger litt av idyllen. Trist.

Ha en fiiiiin dag! :)
KLEM

trinelise sa...

fine bilder, men det er sant; forfallet er betydelig. det blir nok verre også nå med den økonomien. Allikevel lengter jeg dit i regnet. Første gang jeg var i chania var i 1982 eller 83.Da satt jeg oppe i fjellet på appelsin og olivenplantasjen og malte akvareller for hoteleiren. Raki og rare minner.

Anonym sa...

Ser ut som en flott ferie!
Situasjonen i Hellas er spesiell - jeg tro at det er viktig at "vi" fortsatt reiser dit. Viktig å støtte de som lever av tursimen med sine små hotell og spisesteder.

Godt at du er tilbake i blogglandia,
Klem

Hellohello baby sa...

Så utrolig herlig med hele familien på tur!

Trist at alle unge flytter fra lokalsamfunnet, og bare de gamle blir igjen.

Godt å ha deg tilbake! Etter en vel fortjent bloggferie! Passetuiet ditt er forresten helt genialt! Og quilten din over her seff ;)

Ha en fortsatt nydelig ferie!

hege sa...

Storfamilieferie er fantastisk!! Og så gjør det godt med sol på kroppen, da - selv om den kanskje kommer med en liten bismak, slik som du beskriver.

Randi sa...

Hei på deg vennnen!! Herlige bilder fra en garantert flott tur! Må være moro å dra alle sammen! Nå skal vi ut på ferietur og, gleder meg :) Ha en fortsatt fin ferie! KLEM.

Huldra sa...

Så deilig med sol og sommer og en så stor gjeng! Det høres fantastisk ut, selv om jeg skjønner det er trist når de små stedene dør ut. Var i Chania selv på bryllupsreise, og hadde det helt supert. Motorsykkeltur over fjellene anbefales på det sterkeste om du skulle ta turen igjen.
Håper du kom hjem med en solrik vitamininnsprøytning. :)

Du vant tredjepremien i det lille lotteriet mitt, og får den rammen som er igjen etter at de to andre har valgt sine. :)

Stor sommerklem med regndråper i håret fra Huldra