E kreativ og elske å værr impulsiv


søndag 20. februar 2011

Missed you...

Ja, eg har rett og slett savna dåkke.

Eg kom him fra Halden forrige helg te ein sjuk gutt. Det blei sjølsagt min tur og...
det blei gradvis værre i løpet av veka og på torsdag kasta eg inn hånkle... influensa elle nåke.
Det kunne vore ei super tid å ta ein runde på dåkke andre sine blogger
 for å sjå ka dåkke har funne på i det siste, nåke som eg ikkje har hatt tid te på ei stund nå.
Meeeeeen, det j.... drittinternettet bestemte seg for å kødde med meg.

Nå i kveld har eg fått ordna det, så då var vel et lite livstegn på sin plass tenke eg :o)
Må sei det var gysla kjekt at nåken av dåkke tok turen inn te goooode venninna mi og hennas
nyoppstarta blogg Mitt lille kreative krypinn.
Detta trur eg blir bra! Nå har eg endelig nåken å snakke med blogging om på skikkelig.
Må sei eg syns bloggen hennas ser veldig lovande ut og, objektivt sett ;o)

Eg tenkte eg kunne visa dåkke ka som blei med meg him fra Haldenturen min i samme slengen.
Det eg nok blei mest fornøyd med e denna lampa fra loppis i Sverige:


I heilt perfekt stand, 30 kr, og nå e den festa på benken min.
Det besta arbeidslyset :o)

Denna boksen blei og med him:


Eg e ikkje nåke utprega rosemalingsmenneske egentlig,
men det var nå nåke sjarmerande med denna syns eg.

Gammel Babushka med litt manglende deler på ein måte...


Eg fant 6 stk kaffikopper i den serien som eg tydeligvis samle på nå (Turid, August-serien),
men har ikkje fått tatt bilde av de.
Litt stoff blei det og:


Nærbilde, for eg syns dei blomstene var så skjønne:




Det grønne e dessverre kun et putetrekk,
men bedre med litt enn ingenting :o)


Detta Emil-stoffet e et hærlig barnedynetrekk. Det har Andregasellen den andre halvparten av.
Trur eg kalle det bytte mot dei hærlige stoffbitane hu delte med meg av Husflidfangsten hennas:


En ska heller ikkje undervurdere einsfarga stoffer syns eg.
Disse blei og med him:



Det som blei med him fra Søstrene Greene e vel ikkje nåke å visa, for de fleste kjenne jo te ka dei har :o)
Det blei ein del sjarmerande småsaker med derfra ja...

På Panduro kjøpte eg stoffarger og tusjer og dei glede eg meg te å leka meg litt med.
E veeeldig klar for å bli frisk nå!
Nå e eg imidlertid svimmel og totalt utslitt itte å ha skreve detta innlegget...
Glede meg te å få sett ka dåkke andre har funne på i det siste da.
Eg har maaaaasse å ta igjen der :o)


24 kommentarer:

Knitty sa...

Den lampå komme t sin rett hos deg :)
Når du blir frisk nå, så tar eg meg ein tur eller du komme her. Your choice :)
Ska jo ha praksis nå, så då ska eg jobba kvar dag. Men turen opp t deg e jo ikkje lång då :)
Så kan me jabba om bloggings ;)
God bedring, Sneiks :)

Hjertebank sa...

Du fått tak masse lekkert ;) Jeg er svak for grønt og må si jeg likte godt det grønne med blomster på ;)

Unknown sa...

Så koselig å "se" deg her inne igjen, og så godt at du er på bedringens vei. Ta det rolig til du er frisk igjen nå :-)) Masse fint du har fått med deg hjem. Skal bli moro å se hva du og herr/fru symaskn klarer å få til sammen
Kleeem

Trine sa...

Så mye fint du fikk med deg hjem da.
Jeg hadde akkurat lik lampe bare rød når jeg var liten:)
Masse flotte stoffer du fant også.
Nå er det bare å kaste seg over symaskina.
Ønsker deg riktig god bedring, og ei fin uke.

Unknown sa...

Hei kjære deg, jeg har også vært så slapp og syk denne helgen, svinger opp og ned hele tiden jo;) men får satse på at energien kommer snart. Så fint det ble med den gule lampen, nydelig! Nå er det vinterferie her i Østfold, det er det hos deg også eller. Her hjemme er det brannmannen og fabian som skal være hjemme, mens jeg må på jobb. Skal ha fri på fredag da, det blir deilig. Håper formen blir bedre hos deg, masse energiklemmer fra Wilhelmine

idyll sa...

Hei søta!
Oi, så mye kjekt du hadde med deg hjem... Elsker pip pip stoff og Emil var jo fantastisk!! Håper du snart blir frisk slik at du får kose deg med alt det spennende du har fått deg:) Go bedring, klem fra Idyll

Datt sa...

Sukk, fineste lampa, nesten litt sjalu her jeg... :P

hobbyvimsa sa...

Hei snuppa!!!

Vi har savna deg også,godt du er tilbake,svimmel eller ei,ivertfall et godt innlegg:9

Herlige ting du har fått med deg:)

Ønsker deg masse god bedring,og håper du kommer deg raskt!!

Klem LInda:)

Skjerstad sa...

Gul lampe , det liker jeg ! :) Og det fine maleriet i bakgrunnen tar jo kaka da ;) Mange fine stoffer , liker alle jeg , men .det med Emil var veldig sjarmerende . Så godt at du er på bedringens vei !

Ha en fin uke Namaste :)
Klemmer fra Janne

Tovepia sa...

Ei slik lampe har jeg selv, i orange:O) Den ble kjøpt for 30 år sida:O)
Du finner de herligste ting, og flere av stoffene synes jeg å ha sett før, artig:)
Bra du er blitt frisk!
Ha en god ukestart, klem fra meg;)

MyC design sa...

Først må jeg si GOD BEDRING. Håper du blir frisk og rask snart.
Den gule lampa er knall. Den skulle jeg gjerne hatt, sukk :0) Emil stoffet er kjempe søtt. Du har kjøpt mange herlige "skatter". Fikk lyst til å dra på loppis jeg nå. Klem fra Christina

Hjertelill sa...

Loppis i Sverige - det hørtes og så fantastisk ut!!! Jeg vil også det! Tror jammen jeg skal planlegge svenske ferie til sommeren.... Godt du er på bedringens vei, mye mer hyggelig når du er frisk og tilstede i bloggeland:)

Fragmenter sa...

And she is back!! Da blir vi glad, vettu:-) Godt å høre du er på bedringens vei.

For noen lekre ting du kom hjem med! Jeg ropte faktisk høyt når jeg så stoffet med fuglene på. Det var bare helt fantastisk!! Og den gule lampa.. *sukk* Mye fint, altså:-)
Fortsatt god bedring,vennen:-)
Klem, Elin

Mie fra Mies Mirakler sa...

Godt å ha deg tilbake ♥
Kjempekjekt å se de fine skattene du fant, man føler man er på skattejakt selv når man får lese slike spennende innlegg :) *♥*

gult hus i svingen sa...

har savna deg jeg og....:) Trasig med sykdom da, men nå forstår jeg dere begge retter(blir frisk):)
Den gule arbeidslampa er bare til å dåpne av, liker den rååågodt:) den rosemalte blå boksen har jeg lik, den er på hytta:) Skal si du har svart belte i shopping, det er deilig:)

Håper du er tilbake i toppform straks:)

Klem på klem til snuppeline, Namaste fra Trine:)

3prinser sa...

Så bra at du føler deg bedre nå da :) Mye fint du hadde funnet da... jeg må ta meg en tur på brukbua her snart, begynner å bli litt siden jeg var der sist.

Mims sa...

Hei, så gøy at du fant så mye flott da du var her :)

Good bedringklem fra meg :)

Kristine sa...

Skønne skønne fund!
Super lækker lampe ;)

Tak for kigget!
Ha' en dejlig dag
Kh
Kristine

Maria sa...

Så mycket fint du visar. Svårt att finna sådär mycket vackert frottétyg. Blir nog mysigt i ditt rum!

erry sa...

Missed you too! :)

Så mycket fint du funnit! Speciellt gillar jag lampan och måste erkänna att jag blir smått avundsjuk :P (den hade passat perfekt i mitt skaparrum!) hihi. Den passar såklart perfekt hos dig med! :)

erry sa...

Tack för din kommentar, eller de många kommentarerna! :P Ha en fin kväll!

rockefår sa...

En dag eller to borte fra PC´n fordi en har andre ting å tenke på, og det er 100 vis av innlegg en egentlig kan lese.... Så trasig med influensa eller no da!

Lampa var kjempeflott - du er god på å finne fine ting altså, Emil stoff og frotte fra Andregasellen var fantastisk. Men jeg dro igrunn litt kjensel på kreppstoffet med rosa sirkler - ikke så ulikt det grønne jeg har etter farmor og farfar (sov ikke du i det forresten?).

Skjer mye her om dagen, formen er nesten på topp, eller det var kanskje en liten overdrivelse, men iallfall mye bedre. Nå er det iallfall tid for å gå alle vaktene mine som normalt trur jeg. Og så har vi kjøpt hus, heilt nytt faktisk. Så nytt at det ikke er ferdig før i mai... Kjempespennende og bittelitt skremmende at nå må vi flytte herfra og litt mer "på landet". Det er masse vi må tenke på ift de valgene vi kan ta før de er heilt ferdige....

Håper du er i siget igjen nå!

Du må, du må bli bra igjen-klem!

Gunnhild sa...

for en skatt! alle de lekre stoffene..og DEN kule lampa!
fant du den ferdig gul altså? var sikker på at du måtte spraye den, men nei..råfin!

Huldra sa...

Masse lekkersmekkert! Digger virkelig lampen. :)

Glemte jo helt å ønske deg god bedring over her, så klasser meg selv på lanken for dårlig oppdragelse og gir deg bedringsklemmen her. :)