E kreativ og elske å værr impulsiv


mandag 30. mai 2011

Takknemlighet og bloggeblues


Bloggeblues har me vel alle innimellom.
Gårsdagens nydelige innlegg te Mumsi mi, satte ord på sånn som me mange tenke,
deriblant meg. Du kan lese innlegget her.

Eg har nok flærre gonger vurdert å slutte å blogge,
da særlig fordi eg føle eg ikkje får fulgt opp dåkke andre bloggere som eg helst vil.
Eg vil ikkje at bloggen min ska bli upersonlig, og det e jo den personlige kontakten
oss bloggere imellom som e det beste med heile bloggingen syns eg.

Men, så komme det gode ord og tilbakemeldinger fra dåkke
og eg tenke på alt det positive blogginga har ført med seg,
som feks. responsen på forrige innlegg om mitt ønske om å lage et bloggeteppe.

Eg e heilt overvelda og rørt øve kor mange som vil bidra te teppet mitt!
Eg hadde håpt at nåken av dåkke som eg har hatt ein del kontakt med her inne ville hjelpa meg,
men eg har til og med fått tilbakemeldinger fra folk eg ikkje har hatt kontakt med før!
Gir meg ende øve eg altså, og GLEDE meg te å lage det.
Det blir spennande å sjå kossen det blir te slutt.

Folk vil gjerna ha ein størrelse på lappen de skal sende,
og hvis det gjørr det lettare så kan eg sei 14 cm bred og lengde valgfri :o)
Eg tenkte å ha ei einsfarga ramme rundt kvar lapp så alle får skinne litt for seg sjøl liksom ;o)
Det e jo ikkje alle som har retro stoffer, og eg tar veldig gjerna imot nye og.

 I går fekk eg endelig sydd litt igjen og faktisk,
og i dag har eg gjort ferdig det eg begynte på i går.


Det e gøy, men guhu så tidkrevande.
Timane fyke og eg storkose meg :o)


Ein litt mindre duk blei det og.
Et sett faktisk :o)



Det e ganske fascinerande,
men Silver altså legga seg oppå ALT eg legge på golvet:


Så stor e altså den minste duken.
Greit å kunne sjå proporsjonene ;o)

Det blei litt seint før eg fekk tatt bilder i dag,
men kanskje eg får nåken fine bilder av hu som ska få disse dukene.
Jepp, det e ei av dåkke her inne som ska få de,
hu vett det barra ikkje sjøl ennå ;o)



Det kjentes uhyre godt å ha energi te å sy litt igjen.
Og så kjenne eg ein heile haug med takknemlighet.

Takk for at dåkke e her



23 kommentarer:

En rosa fugl sa...

Namaste, du må ALDRI slutte å blogge:) Selv om du ikke har tid til å følge alle kommentarene du vil så gjør det ingenting for min del altså. En og annen kommentar nå og da hjelper mye på. Jeg har forstått at du er en travel kvinne.

Silver er bare utrolig nydelig da! Skikkelig skjønn hund:D Flott selskap når du syr, tenker jeg. Likte også det du har sydd. Det er svært lite jeg ikke liker ved deg for å si det slik. Kreative mennesket. ILU❤

Trine sa...

Du må IKKE slutte å blogge,
men det er lov å ta en pause iblant.
Kjempefine duker, og skjønneste Silver da.
Koselig med hund.
Natti natt.

Mie fra Mies Mirakler sa...

Søte vofsen din på teppet, klart alt må kvalitetskontrolleres ;) Og du må ikke tenke på å slutte å blogge, ville savnet deg og bloggen din noe helt forferdelig. :( -men det er lov å ta noen pauser innimellom selvsagt ;) *♥*

Fargebarn sa...

Kjenner meg igjen. Slikt går i bølgedaler...heldigvis. Tror det kan være sunt å ta seg en pause innimellom. La andre være andre, og bare tenke på seg selv litt.

Jeg synes jo du utstråler energi med alle prosjektene dine. Og dette lappeteppe. For en god idè!

God som Grønn sa...

Vi blogger så lenge det er gøy, synes jeg. Og med noen gode pauser innimellom tror jeg det kan komme til å være gøy lenge : D

Fragmenter sa...

Jeg er så GLAD for at du blogger!! Jeg digger bloggen din, og jeg digger deg! En får desverre ikke tid til å følge opp hver eneste kommentar hele tiden. Det vet de fleste av oss, og har full forståelse for det:-) Tanken på det må ikke ta bort blogge-gleden din! For du sprer så mye glede! Ble det noen sammenheng i dette?? Uansett, du skjønner tegninga? Vi er mange som er veldig glad for at du blogger!
Og dukene var steike fine:-)
Klem!

Lykkeliten sa...

Herlige "freshe" duker du har sydd.
Kjenner den gode følelsen av å være kreativ igjen.
Her ble det "født" en Tilda Engel i går ;-)
Ikke spesielt kreativt med materialpakke og mønster, men gleden var stor. Nå må hun nesten få seg noen søsken, så jeg blar i bøker og rydder i stoffbunkene.

Det kommer selvfølgelig en lapp i posten fra meg også, vil jo være med i teppet ditt!

Klem Lykkeliten

Maria Isabel sa...

Du mååååååå IKKE slutte å blogge!! Det er jo så morsomt å se alt du finner på av ting og tang, og jeg syn jo det er morsomt at du forteller litt mer om deg enn bare akkurat om det du lager!!! Som du sier, så føler man jo at man på en måte blir kjent med folk!!
Jeg sender gjerne en lapp til deg.. Hvordan gjør jeg det.. for stoff veier vel for mye for en vanlig konvolutt.. Har nok ikke noe retro, for jeg kjøpte jo min første stoffbit for bare 1 måned siden :S :S hehe.. skal se om jeg har noe som er verdt å sende :)

Ha en fortsatt fin da!! Du inspirerer meg masse! Det er jo på grunn av bloggedamer som deg selv at jeg i det hele tatt fikk lyst til å prøve å sy, for det er ikke noen hemmelighet at det ikke er mitt favoritt tidsfordriv!!!!

Ha en fortsatt fin kveld, av det som er igjen av den :)

Klem :)

Lindis sa...

Jeg tror de fleste føler på den bloggeblues´n titt og ofte. Mine observasjoner er at vi setter for høye krav til oss selv.. Hvorfor skal man kun legge ut innlegg om nye innkjøp, kreative ideer og det positive?
Hvorfor er vi så perfeksjonister?
Spesielt når vi alle har dårlige dager og perioder, noen nesten like ofte som gode dager og gode perioder.
Det var derfor jeg bestemte meg for å dele litt om hvordan det er å leve med bipolar lidelse.
Man må ikke sammenligne seg med andre, ja, jeg vet det er lettere sagt enn gjort.. Men vi er alle unike flotte mennesker, som inspirerer hverandre uansett!
Jo mer personlig jeg føler en blogg er, jo mer liker jeg den! Jeg blogger for min egen del, det gjør meg glad, fordi jeg kan legge ut hva slags bilder jeg vil, eller skrive noen ord hvis jeg føler for det.
Så kjære deg Namaste, ikke slutt å blogg, det er lov å være lei eller føle seg lite inspirert. Vi er jo bare mennesker alle sammen, det er det som gjør oss så vakre, alle og en hver! :)

Sender deg en good klem Namaste :)

Loppedilla sa...

hei du på kvelden!
må jo kommentere litt nå som det endelig går an igjen:)

har blogget gaver fra dæ idag:)))
ha en super kveld!

Hjertebank sa...

Så flink du har vært! Jeg lengter etter å sy og skape noe igjen, men har ikke tid og energi som det er nå. Ledig tid tilbringes som "død" i sofaen før det er lov å legge seg ;)

Sonja frå Sunnfjord sa...

Fine dukar - heldig er ho som får desse i gåve:))
Kloke ord om blogging frå deg:) Eg kjenner meg også veldig igjen i det som Mumsi skreiv.
Ha ei super ny veke, Namaste!

PS! Bra at du kom med eit mål å ta utgangspunkt i på lappen.

Spirello sa...

Ja, ikke sant hun har blitt stor?!?! Hun er såklart helt herlig;) -Men det begynner å bli lenge siden vi traff hverandre, ja! Håper anledningen byr seg igjen en gang:)

Du, med den superfine bloggen din, du må ikke slutte å blogge, vel! Det går opp og ned med bloggegleden, og de siste dagene har jeg sett at de fleste har det slik. Det er litt godt å se, egentlig..
Og husk at det er lov å ta seg pauser, når man trenger det. Man har ikke meldeplikt!
Din blogg skiller seg så fint ut i mengden av blogger, fordi du er så positiv og omsorgsfull!

Kjempefine duker du har sydd! Du er skikkelig flink!

klem*

Skjerstad sa...

Så fin den duken ble :) Turkis og oransje er så fint sammen ;) Kult med et bloggeteppe ! Jeg skal jammen meg sende en lapp ;)

Klem fra Janne som ønsker deg en fin uke :)

Skjerstad sa...

Du e no go å da ;) Ja de hadd no virri heilt tåpp :)Men du må itj stress næi .

Ha ein super dag i mårrå :)
Klæm

gult hus i svingen sa...

Fine duker:) Lapp er på vei til deg:)
Tenk på deg selv nå, hvis blogginga tapper deg for krefter pga dårlig samvittighet for andre bloggere, tar du da bare en pause:) Vi venter her vi andre vettu:)
Take care, klem fra Trine:)

hobbyvimsa sa...

Hei igjen Snuppa!!

Mitt bidrag til lappe teppet ble faktisk ikke rosa,bare å glede seg til pakke i posten nå,blir sendt i dag.

Har reklamert får bloggteppet ditt i dag,og linket til din blogg,håper du får flere bidrag:)

Ha en fin og kreativ dag:)


Klem på klem:)

Frk. Toft sa...

Hej med dig!

Jeg sidder også og tænker, du skal da ikke stoppe med at blogge! Jeg har ikke været så god til at lægge kommentarer, men jeg læser din blog hver gang! Jeg kender godt til følelsen med at stoppe med at blogge, men min grund er simpelthen pga. svinske kommentarer om mig og til min blog, men jeg har selv besluttet, at der er ikke nogen som skal få mig ned med nakken, så jeg stopper med at skrive min blog!

Pas godt på dig selv!

Knus Mie

Ps. Altså mine stof stykker til dig er i flere forskellige størrelser, som jeg håber er okay! :o)

Bustenellik sa...

Du må for all del ikke kutte ut bloggingen, Namaste! Du ville blitt høyt savnet av oss alle :-)
Men jeg registrerer rundt omkring at alle baler litt med de samme tankene, mer eller mindre, i ny og ne. Bloggingen gir et stort press for mange har jeg inntrykk av. Det skal blogges ofte og mye og det skal være så fint og flott. Hvor kommer dette presset fra? Mest sannsynlig er det selvpålagt, men det ødelegger nok gleden for mange innimellom. Nei, kos deg med bloggingen du Namaste, og tenk på alle de gode stundene det gir deg. Vi er fler som ikke alltid rekker å følge opp alle og enhver til en hver tid. Undertegnede inkludert ;-) Ha en fin dag!
Klem

Smykkas sa...

Det blir en gjentagelse, men det gjør vel godt å høre? Du må IKKE slutte å blogge.

Har du bruk for noen blondelapper?

Klem

E.R.R.Y sa...

Wow, härliga dukar. Orange och blått/turkos är verkligen knallfint ihop. Lycko den som får dem :) Du gör så fina lapparbeten, ser komplicerat ut. Jag är imponerad!

Jag hoppas verkligen att du kommer att blogga lääänge till. Din blogg är en av de mest inspirerande som finns och den glöder mig varje dag! Tack för att du delar med dig av allt det fina du gör.

Självklart vill jag bidra till ditt bloggteppe. Jag skickar en bit
"erry-tyg" :)

Kram

E.R.R.Y sa...

Gläder :) (inte glöder)

PS: mina katter brukar göra precis som din Silver. :D Söt!

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

heisann og takk for link og at du og deler dine tanker med oss :D jeg er enig og elsker at du klarer å være så god og personlig med dine medbloggere og følgere. ;D
Det er så kjekt å se at du får slik oppfølging på lappeteppet! Det kommer til å bli knall bra. Syingen din imponerer STERKT! Husker en av dine første kommentarer da vi hadde lik symaskin og at du skulle ønske du kunne sy.. Tenk hvor langt du er kommet! Fint!

Klem fra Mumsi