E kreativ og elske å værr impulsiv


onsdag 30. mars 2011

Forskudd på arv



Joda, eg e veldig i symodus for tida, men det e jo ikkje alt som opptar meg må veta.
Eg kan feks skryta av litt forskudd på arv.


Elske detta designet!
*sukk*
Det e Figgjo sitt turi-design - Baracole.

Det hørrre oppveksten min te (mamma og pappa kjøpte det då de gifta seg i 1972),
og då eg var hima for ei tid tebake, sa eg ganske så direkte at eg ville arva det som var igjen.
Heldigvis slapp eg å venta så lenge, for forrige veka kom mammen med detta:


Det e egentlig 6 stk tallerker, men resten e i oppvasken.
Digge at de e firkanta.
Serveringsfatet e fortsattt i bruk hima, og det e smørsmeltaren og.
Blei derfor litt ekstra glad for at eg fekk de.

Komlefatet derimot fekk eg ikkje...
Det e stort og alltid i bruk når heile familien samles
eller generelt når komler står på menyen, som i dag.
Jepp, eg og godgutten har fått komla der i dag. Yummi!

Då me sku gå him, måtte me sjå dei nyoppussa bodene fysst.
Og ka såg eg der???


...den største av disse boksane.
Kan eg fåååååå???
Og det kunne eg.
Jammen hadde mammen ein te og, og ut med potetmjølet i den minste boksen.
Den e faktisk blitt brukt te potetmjøl ALLTID.

Eg klarte ikkje å få fram fargene, men hovedfargen e altså ein nydelig turkis
og lokket e i ein knall lilla farge.

Forskudd på arv e ein fine ting.
Å ha søsken med totalt forskjellig smak fra meg e og veldig greit ;o)



Eg må og få sei at ALDRI har kvar og ein kommentar betydd så møkje for meg som i forrige innlegg.
Blei rørt te tårer eg... Dåkke e harlige!



30 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempefint mønster på det serviset! Og jeg likte også at tallerkene er firkantet. Vet du hva det heter? Gratulerer med arven!

Ha en fin kveld.

Tovepia sa...

Så godt for en mor også at noen vil ha det man har, og ekstra koselig for deg å få dette serviset som har en del minner også, i tillegg til at det er stilig!!
Kos deg videre i kveld,klem fra meg;)

Frk.Eplegrøt sa...

Så heldig!:)
Slik er det her også, hender det dukker opp litt " forskudd på arva". Jeg tror det gleder spesielt min gamle bestemor å se at noen blir glad for de gamle tingene og klærne hennes :) Fin å gi mens man fortsatt kan se gleden andre får av det!

:)

Gunnhild sa...

fantastisk flotte ting!
forskudd på arv er genialt, jeg og lillesøster har litt lik smak, så vi må dele broderlig..men jeg har eget hus, og har derfor plass til MYE mer enn henne!! mine brødre bryr seg ikke om noe av dette..hurra!

alt det gode som ble sagt i forige innlegg er fra hjertet..ta det til deg!

God som Grønn sa...

Alltid bra med litt arveforskudd - rart hvordan det som var hverdagslig i oppveksten plutselig er det reneste gull : D

Det har vel med tid, alder og nostalgi å gjøre...

Unknown sa...

Hei på deg Namaste, så du jeg hadde tatt bilde til deg på innlegget mitt fra Camden market denne uken, klem Wilhelmine

Datt sa...

Ah, noen sabla kule bokser!! :D
Og nyyydelig turi-serviset, helt skjønnt! :)

hobbyvimsa sa...

Hei snuppa!!

Herlige ting,godt med snille foreldre og søsken som ikke deler samme interesse får retro stilen..

Fikk du tak i mer av de dessert skålene med klumper på:)?
Husker du kjøpte det på fretex i fjor:)

ha en fin sy kveld!!

Klem Linda:)

idyll sa...

Yeiii!!!! Heldigen:) kjempeflotte alle i sammen...

Taratei sa...

Veldig herlig servise du har "arvet" nydelige farger og så herlig med disse boksene - synes de hadde nesten det samme mønsteret jeg. Snille mammaer er godt å ha :DD

Hegeslilleboble sa...

Så herlig service og bokser, heldige du:).

Shy sa...

Fine ting du har fått. Å kome heim på klubb var stor stas, det kan eg hugse frå då mamma levde. No er det eg som inviterer pappa på klubb :)

Marianne sa...

du fortjener virkelig både kommentarer og forskudd på arv! det skal du vite!
og baracole er også et av mine favorittdesign til figgjo.
herlig å se dem i alle varianter.
ha en riktig god kveld, snuppa.
klem m

Mie fra Mies Mirakler sa...

Så søte ting du har fått :) Veldig kjekt med søsken som ikke har samme smak, min bror og jeg har vidt forskjellig smak også, så ingen slåssing om de samme tingene heldigvis. *♥*

Re-dizain sa...

Fantastiskt fin servis..Jag gillar både Turi och Waages design så mycket. Blir så glad av dessa fina fäger och mönster..
Kram på dig kära Namaste!!!

Fargevandring sa...

For et nydfelig servise. Og slike bokser har jeg aldri sett før, et skikkelig kupp.-)

Lidyll sa...

kjære, søte deg!

...jeg vil så gjerne takke deg for den hyggelige kommentaren din jeg! Du sier jeg gjør deg glad, noe som virkelig varmer mitt hjerte. DU gjør MEG glad, skal jeg si deg!*smile*

Herlige ting du har forskuddsarvet her-helt lekkert!Og gleder meg til å få se litt mer av syprosjektene din kanskje her etterhvert også...*smile* Høres kjempe gøy ut de kursene du snakker om!

....jeg synes også du skal ha ROS for det herlige tiltaket ditt til den lille syglade frøkna under her! Akkurat nå er det kun hele store stoff biter her, for jeg venter fortsatt på symaskinen min...så fort jeg begynner klippe litt, blir det nok noen lapper som kan videreformidles!

....foreløpig sparer og sparer jeg til ny symaskin, siden forrige ble ødelagt av lekkasje i boden*snufs*

Ønsker deg en flott flott kveld videre, frøken fryd!
Onsdagsklem fra meg

Skjerstad sa...

Dritfint servise !!:) Du er heldig som har søsken som har ulik smak som deg ;) Det har jeg også , men pappa har kastet alt fra Retro epoken dessverre .
Klemmer fra Janne

Spirello sa...

Å, så fint servise!! Og bokser!! Jammen flaks at søsknene dine ikke deler smaken din;)

Og for et supert tiltak med lappeinnsamling til den nydelige, syglade jenta i innlegget under! Du er god, altså! Jeg planlegger å kjøpe skjærebrett og kniv snart, så da har jeg lyst til å sende noen biter etterhvert også:)
(Jeg klipper ikke jevnt og pent..)

Klem

Snedig Snelle sa...

For nåken nydelige boksar! *sukk*
Du va heldig med den arven :-)

Fragmenter sa...

Det var arven sin, ja:-) Serviset er nydelig, og de boksene var jo også knallfine! Men det jeg ble mest misunnelig på tror jeg var komlen. Eller potetball som vi sunnmøringer kaller det:-) Det er godt, det!!

Klem!

Vårglad sa...

Nydelig servise, og dei boksane var jo bare knallfine! Såg nesten ut som dei passa med fargane til serviset og. Kjekt med sånne gamle skattar;)

Duse Pasteller sa...

Sjarmerende arvegods, du!
Og snille foreldre som har skilt seg av med både serveringsbrett og mer til for din skyld!;)
KlemKlem

giraffmamma sa...

Generøse mammaer er bare helt supert å ha! Heldige du!
Og jeg ble så glad for kommentaren din :)
Jeg eksperimenterer med bilderedigeringen for tida, begynner å få litt dreis på det etter hvert, sånn hobbyhobbydreis altså. Kan sende deg noen linker på det som har fungert, jeg har kjøpt noen program på nettet, de var ikke dyre, tror jeg....
Det skal jeg sjekke ut først!
Nå skal jeg legge ut et solskinnsbilde for sola skinner i Bergen for tida :)

Eple sa...

Figgjo sviker aldri!!

Fantastisk mønster på det serviset. Så fint og snillt av din mor å gi det til deg! Også veldig fint at noe ble beholdt - slik at familiesammenkomstene forblir tradisjoner i vante former. :)

Ha en fin dag :)

Petra / Popetotrora sa...

Jättefint porslin!! Älskar mönstret! Och formen är ännu bättre. Ovanligt med fyrkantiga tallrikar och handtaget på kopparna är ju toppen! Lyckliga du som fått det där! :-)

Ha det fint! Kram

SiriR sa...

For en herlig forskuddsarv du har fått!!
Kan skjønne du ble jublende glad over å få det.

Og så gøy at du har begynt på sykurs da! Det skulle jeg gjerne likt også, men finnes ikke noe sånt her jeg bor. Så her er det selvlært som gjelder:)

Hildemiho sa...

For en arv!!! fantastisk rett og slett! og genialt med søsken som ikke deler samme smak ja..hihi
Og takk for det fantastiske innlegget med diy lappeteknikk!!! det var akkurat det en nybegynner som meg trengte...nå klør jeg i fingrene etter å komme igang. og ikke visste jeg at kniven skulle holdes i 90 grader...hihi så takk og takk!!
klem

gult hus i svingen sa...

så heldig du er som er alene i familien om å like retroting:) Skjønner godt du liker disse tingene som forskudd på arv:) Jeg har jo bl.a Skjerstadbroren å dele med;)
Klem Trine:)

Fru Usken sa...

Skamheldige m d arvegodse!! Eg elske turi-design:)) hu turi e faktisk naboen t svigerforeldrene mine;)
knib:)