E kreativ og elske å værr impulsiv


tirsdag 18. januar 2011

♥ bank - retro stoffer og bruktfunn


Så må eg vel visa ka som blei med meg him fra Stavanger og då tenke eg :o)

Fysst bilder av dritfine stoffene som Rockefår så raust delte med meg:





*smelt*

Og før dåkke spørr; eg har nå hatt jomfruturen på den nye symaskinen min ;o)
Eg e altså endelig i gang med å bruka litt av den voksande stoffsamlingen min... hah!


Det blei litt forskjellig fra bruktbutikkrunden vår og ja...


2 store skåler, 1 ildfast fat, 5 middagstallerker og 5 suppeskåler i detta Stavager Flint serviset (Turid)
Det vekke barndomsminner for meg, og eg blei glad for å finna disse på 2 forskjelllige plasser faktisk.
Fra før av har eg 1 middagstallerken og 1 smørkrukke. Eg e altså herved ein samler av detta serviset ;o)


Og sjå denna harlige litle lekekommoden da:
(Den e heilt mini :o))


Den e te meg sjøl ja ;o)
Rett og slett favorittkuppet mitt denne helga trur eg.
Det har allerede flytta inn litt sysaker og diverse.
Eg trengte den verkelig med andre ord.


Ein god gammel lekekasse:


Kanskje den får hjul på seg, kanskje ikkje.


Plastbolle:


...som eg allerede har kokkelert med.
Nok ein nødvendig bruksgjenstand med andre ord.


Denna syns eg rett og slett det var nåke med:



Likte så godt formen på denna:


Tenkte den sku få bli ei pittelite blomsterurne.

Mine nye kjøkkengardiner??:


Hvis ikkje det blir det, så ska de bli te små jenteskjørt hos Rockefår :o)


Gammel barnetapet:



... med harlige detaljer syns eg.
Den e meint te å males på.

Ein te tapetrull:


Skikkelig grafisk retro tapet

Fant broderingsrammer og:
(elle ka det nå hette)


Broderingsgarnet kjøpte eg nytt.
Eg må jo værr klar te når eg ska begynna å brodera...
Nåken så kjenne seg igjen i å ha ein heile haug med prosjektplaner??? ;o)

Et broderi:


Har ikkje bestemt meg for om selve broderiet ska byttas ut elle ikkje.

Før eg gir meg må eg nesten visa nye kåpa mi og:
(Gammale, brukt og fin den og. Ein 50 lapp var det eg måtte ut med,
og fekk den gamle kleshengeren på kjøpet :o))


Ingen fotomodell-forhåpninger...
hodeløs denna gongen ja :o)

Godgutten prøvde seg på å ta bilde som viste heile den (ustrøkne) kåpa:


Elske farger og mønster.


Hmmmm, sa eg nåke i går om at eg hadde vore flinke te å begrensa meg???
Kanskje not so much likavel...

Skikkelig glad og fornøyd da ;o)


37 kommentarer:

Kristiane sa...

ej nogle lækre sager... Misundelse er somme tider en grim ting, men i dette tilfælde er det vel ok at være lidt misundelig. ha ha..

Frk.Eplegrøt sa...

jææsus!Som du har kuppa ting og tang ;)
Stoffene...sukkamej,de grønne!Nydelige!
Jeg elsker kåpa di - det var et bra kjøp :)

Pia sa...

Du verden! Skulle skrive "Flotte, fargerike stoffer", men så kom det jo en drøss med saker og ting. Får du plass til alt dette, da?

Hjertebank sa...

Lekkert ;) Masse fine funn!

rockefår sa...

Ska sei det blei litt på runden vår, ja!

Gøy å se det i reprise, og jeg er fremdeles ikke det spor misunnelig på at du løftet blikket først og fant Turid tallerknene, he,he. Nei, de er deg vel unt, samler som du er.

Jeg begynte så smått å samle sammen de flotte gavene til meg og ungene, samt brukt-kuppene(?) for å tenke på å ta bilder til et innlegg, men kom ikke så langt. Bedre lykke imorra.
Her går det fremdeles litt treigt....

Så fine stoffene jeg ga deg så ut på sånne store bilder - nesten så jeg blei inspirert sjøl! Omtrent samtlige skal jo bli kjole til jentungen ifølge henne når hun "hjalp oss" å klippe og rive.

Kåpa var jo virkelig flott til deg, jeg har jo sett det live! Kanskje kåpa kan brukes neste gang vi treffes?

Frk. Fosli sa...

Søte du! Hadde du mange kofferter med på tur? :D
Min favoritt var helt klart kommoden! *smelt*

Og du kaller den røde kassen for postkasse? Husker jo disse kassene godt fra jeg var lita, og har bare alltid kalt dem for lekekasse uten å tenke over at de kanskje var laga for et annet formål. En akkurat maken til din røde ble med hjem fra juleferien hos svigermor, full av samboerens gamle brio-togbaner. Så da har jeg altså en gammel postkasse i hus, mener du? :-)

Gleder meg til å se hva du skal gjøre med alle stoffene. Og kåpa var kul!

Ha en strålende fin kveld =)

idyll sa...

Å helledussen så mye fint du hadde funnet!!! Neste gang må jeg være med tenker jeg;) Kåpen var jo også helt super, akkurat slik jeg så for meg:) Håper det gikk greit å komme seg hjem!!!

P.S Trollhassel ja... Like tanker, det er et godt tegn;)

God som Grønn sa...

Utrolig! Den kommoden var helt super - også skulle jeg gjerne sett den barnetapeten ferdig malt på en vegg : D nærmest tredimensjonal, det får'n si. Den andre tapeten er noe av det mer psykedeliske jeg har sett i mitt lv, tror faktisk ikke jeg hadde klart å ha den på veggen...ellers har jeg også fått med den lekekassa fra barndommen hjem - bare i oransje, med jul og stappfull av arveLego - gjenbruk lenge leve!

Fragmenter sa...

Heldige Namaste, så mye fiiint!!! Lekre stoffer, fine Turid, dødskul kåpe. Men den kommoden tok kaka, SMELT:-) Gleder meg til å se både broderi og lekre retrostoff-kreasjoner etterhvert.
Klem, Elin

giraffmamma sa...

Oj den kommoden var jo bare helt super!!! Og alt det andre og, herlighet, du har jo et hus fullt av kupp, du er en kuppmaker! Grattis med gode kjøp, "slit'an" som de sier her i Bergen :)

Frk. Fosli sa...

Ha ha ha! Snakker om å ha sagflis i hodet altså! Og sååå mye jeg klarte å jabbe i vei om POSTkasse også da, er det mulig :D
Jaja, så hadde vel ikke lekekassa noen spennende forhistorie da...hehe...

Sånn er det å være "litt" distre :D

giraffmamma sa...

Ja og kåpa da, den var jo finfin :)

Shy sa...

Kan tenke meg at du er fornøgd! Mykje fint der.

Unknown sa...

Så mye fint du har funnet da Namaste, det er alltid så gøy å se hva du finner på, kjøkkengardinene er jo bare en levendes legende, husker farmoren min hade slike, tenk om hun hadde vist at det i dag skulle bli så populært...kos fra Nina(Wilhelmine)

Taratei sa...

Ååååå så masse fint , likte spes. godt stoffene og det herlige serviset , barndomsminner for meg også. Husker vi hadde det hjemme som frokostservise - mener å huske at koppene var ganske digre :))) kul kåpe :)

hobbyvimsa sa...

Wow det må eg sei,her var det mange godbitar!!
Skulle ønske meg et bilde fra stoffsamlinga di nå:)Gledar meg til å sjå kva du har trylla fram på symaskina di nå,er nok en "ræser" der og du tenker eg:)
Det servicet er bare så skjønt!!
Men heilt enig med deg,dette var vel ikkje ei helg du hadde begensa deg ha ha!!

Ha ei fin veke snuppa!!

Klem Linda:)

Sonja frå Sunnfjord sa...

Blir spennandes å sjå kva planar du har for desse skjønne stoffa:)
Diggar den kåpa di - knallfine fargar, ja!!!
Ha ei super veke:)

Unknown sa...

Så masse gladfarger i de stoffene. Får lyst til å hoppe ut på symaskinen , i stedet for senga nå. masse inspirasjon i bloggen din. Kommoden og kåpa var herlige.. og serviset misunner jeg deg
Gleder meg ordentlig til loppemarkedsesongen begynner
Ha ei fin natt

Randi sa...

Oioioi, for noen kupp!! Alt i hop! Du altså;)
Jeg skal på en bruktbutikkrunde i morgen, håper jeg finner noe og!! ;) Takk for koselig kommentar! Kjempemoro å bli med i barneromgalleriet. Og i kveld har det jammen vært artikkel om rommet til Eskil på foreldremanualen og!! Moro!! Og følgere ja, jeg blir så glad for hver eneste en!! Blir rent for mye for meg det her!!! :) Så nå tror jeg at jeg må køye :p Stoooor godnattklem til deg♥

Unknown sa...

Tusen takk for koselig mld å bloggen min.
Skulle hoppe i senga, men havnet av en eller annen grunn på finn.no...
Og der fant jeg mer av serviset ditt :-)

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=19963098&reference=2011/1/15/8/199/630/98_281794707.jpg

gult hus i svingen sa...

wowwwww, herlig kåpe, den likte jeg rååågodt og du kler den også:) Vel, hvis du synes du har klart å begrense deg så...har du vel det da:)
Minikommoden er supersøt, passer godt til skjenken din:) Stoffene er jeg altfor misunnelig til å si noe om;) Gleder meg til å se sømresultater:)

Klem fra Trine på en helt vanlig onsdag:))))

FargeBarn sa...

Så masse du hadde funne! Og dei stoffene var bare fantastiske. Hadde eg visst at dåke va på Bryne sko eg komt å joina dåke. Då hadde eg sikkert sluppe unna litt:) kanskje neste gang ;)
Blei vanskelig på søndagen. Dumt!

Petra / Popetotrora sa...

Oj, vad mycket fint!!

De två nedersa tygerna fick mig att nästan smälla av, av avundsjuka! :-)

Barbros lille atelier sa...

Ja, du finner det du, Namaste:-) Tror du har et falkeblikk for sånt. Mye fint du har funnet, og fantastiske stoffer du har fått. Heldiggris!

Klem

Dagny sa...

Oi så mye fint du har funnet ja!! Heldige du :)
Takk for kommentaren på skapet mitt ja :)
og for å svare på spørsmålet dit så kan jeg si at det er helt greit for meg ja ;) du er jo så flink!! Kjenner det blir vanskelig å velge her men en hekla ball, nei, en liten veske, nei en bitteliten eske..ohh overrask meg du :) hehe
Har ikke helt funnet ut hva jeg skal lage til deg, har du noen spesielle farger du liker bedre enn andre?
Klem

Heidi / I'm with Leia sa...

Du er så flink til å finne fine ting :)

Likte spesielt Stavanger Flint service - supre farger og så deilig retro - merker at det klør i fingrene etter å undersøke Københavns deilige bruktbutikker men først skal det styr på leiligheten - og så skal jeg endelig i gang med å pusse litt mere opp.

Ha en fin dag søte Namaste :)

Lotten sa...

Oj vad mycket fint du fick med dig! Tygerna överst i inlägget var ju underbara!

Lotten sa...

Jag glömde skriva.... självklart får du låna bilderna av min tapetprydda ask ;-) Jag skall nog göra en till....

Furuheim sa...

Kjempekupp!!Utrolige fine stoffer, kåpe,plastbolle, ja..det serviset samlet mamma og pappa på en gang i tiden. De har selvfølgelig kvittet seg med det, ettersom jeg virkelig kunne tenke meg det nå:)Ha en fin dag. Klem.

hege sa...

Så masse fint! Og selvsagt trenger du alt sammen! Less is a bore, sier nå jeg;-))

Formen er heldigvis oppadstigende, og neste gang er jeg fast bestemt på at jeg faktisk skal få til å møte deg;-))

Barbros lille verden sa...

Wow, du har vært i skikkelig shoppemodus ser jeg!! Masse fint :)
Tuuusen takk for tips til heklelærdom, det skal jeg definitivt sjekke ut NÅ!
Ha en herlig kveld
Klem fra meg

Janet sa...

Sinnsykt mye du hadde fått deg, og så mye kult. Hørtes veldig gøy ut.
Fint dere fikk ordnet med gisselet da :)

Huldra sa...

Aller først: Fine kåpen sin! Digge farger, snitt og rutemønsteret. Fiiin! =D

Må jo si jeg gliste litt rundt omkring her også, for jeg formelig hører deg der du har skrevet "den trengte jeg". Hehe.. ;)
Mye røft som jeg vil tro passer deg midt i blinken. Tror du vet hvilket stoff jeg likte best. ;)
Tror faktisk det serviset er det samme som bestemor hadde. Det er så mye du finner som bringer frem nostalgiske smil, og gode minner. Tenkte forresten på alle de som liker retrostoffer da jeg gikk forbi et ubebodd hus i dag. Der hang det gardiner som hadde gitt store hjertebank hos mange, så tanken om å spørre han som eier det om han skulle kvitte seg med de sveipet meg. ;)

Huldra sa...

Nå først la jeg merke til at den lille kommoden din står bak deg. Så liten og søt! Det var jo en ekte "smelt" kommode det. :)

En rosa fugl sa...

Åååå, så mange fine ting du har!! :) Jeg har også lyst på!! :D En dag:P

Bli gjerne med på min give away! :) http://enrosafugl.blogspot.com/2011/01/another-give-away.html
Håper du blir med!! :)

Anna GL (Ekte heimelaga) sa...

Herlige stoffer og lekre funn!
Tusen takk for søt kommentar på bloggen min. :)

Elisabeth sa...

Ahh, for noen fantastiske fine stoffer +++ . Merker at det er alt for lenge siden jeg har vært på bruktraid, og at abstinensene tok meg litt her nå!
Så inspirerende blogg du har, har stadig hørt snakk om deg via andre blogger, men aldri vært innom, men det skal jeg sannelig gjøre oftere.

Legger meg til som følger av bloggen din i samme slengen. :)

Elisabeth