E kreativ og elske å værr impulsiv


fredag 12. november 2010

♣FavorittKopper♣ Og Misunnelse...

Godeste HelloHello Baby utfordra meg te å visa favorittkoppane mine.
Easy, tenkte eg...
... for eg har vel mange flotte kopper?
Nuvel, not so much vise det seg.

Det vise seg at eg egentlig helste har kjedelige kopper og krus.
Eg fant med andre ord endelig et område i heimen med utvidelsespotensiale ;o)
Eg trenge altså flærre kopper og krus!
Weeee!

Eg kan visa dei eg fant i Danmark i sommar da:


Ellers e mine kopper og krus hovedsaklig gaver og souvenirer fra utenlandsturer.
Har ikkje akkurat overflod av utstillings/pyntekopper altså :o)
Denna e den faktiske favorittkoppen:


Dvs det e den eg bruke mest.
Gratiskopp fra ein Farlig Gods konferanse (har 2 nesten like faktisk).
Skikkelig god å drikka av.

Men eg kan jo visa hvilke kopper eg sku ønska eg hadde kom eg på.

Her komme me inn på misunnelsesdelen av innlegget mitt.
Det e ofta eg blir misunnelige når eg e innom dåkke andre sine blogger.
Det gjelde alt fra flotte stoffer, loppefunn, ting dåkke har laga eller re-designa, hjemmene dåkkas osv.

Det e imidlertid INGEN eg e mærr misunnelig på enn RE-DIZAIN!!!

Eg spurte na fint om eg kunne låna bilder fra den fantastisk flotte bloggen hennas
og det fekk eg lov te.
Her komme eksempler på kopper eg VELDIG gjerna kunne tenkt meg å hatt:



Hadde eg hatt nåken sånne så sku eg definitivt vist de fram!



Eg begynte å tenka på at eg egentlig har ein del flotte bokser ittekvart.
Kanskje eg sku visa fram dei?

Har ingenting å stilla opp med der heller i forhold te samlingen te RE-DIZAIN:




Får nesten fysisk vondt av denna misunnelsen min som grense te sjalusi... ;o)

E vel ikkje nødvendig å sei at grytene og kannene mine ikkje kan måles med hennas heller.
Ein heilt fantastisk samling der og!
For ikkje å snakke om alle dei flotte, fargeglade retrostoffene hennas!!!!
Eg har seriøst ALDRI sett så mange flotte stoffer på ein plass.
Det e Sverige som har det altså med andre ord.
Og dama kan sy og ja!
For ikkje å snakka om interiøret!
Masse utropstegn her, men eg sukke altså henført kvar gong eg e inne hos denna damå her :o)

Unødvendig å sei at detta innlegget hovedsaklig e ein blogganbefaling tenke eg... ;o)


Før eg gir meg heilt, må eg få sei at skjerfene eg viste i forrige innlegg hekla eg i FJOR altså!
Fekk nåken litt ufine antydninger om at eg strengt tatt ikkje trenge flærre.
Syns og å sjå begreper som skjerfgærning og sånn... *ler*
Joda, eg har innsett at eg har et problem, og at eg e skjerfavhengig :o)

Det gleda meg uhyre å sjå at flærre blei inspirert da,
og eg takke hjertelig for alle tilbakemeldingane!

22 kommentarer:

hobbyvimsa sa...

Hei snuppa!!Gud her var det mye lekkert!!Er misunnelig jeg også særlig på de boksene,farge rike og deilige:)Syns du skal fortsette å shoppe skjerf visst det gleder deg,jeg har veske mani,så jeg vet hvordan det er.Ha en fin helg!!Klem Linda:)♥♥♥

Randi sa...

Heihei! Jeg får også fysisk vondt når jeg ser alle disse boksene! Hehe :) Alle er like fine! Kopper er det igrunn dårlig med her i huset og! Jeg har nok faktisk flere bokser!! :p Ha en fin kveld!! Klem!

Julia Hausfrau sa...

Ih altså, nu blomstrede min misundelse (okay, jalousi) jo også op. Hvilke skatte hun besidder! God weekend :)

Re-dizain sa...

Käraste Namaste...det är tillåtet att vara lite avundsjuk:) Mitt mål är bara att inspirera mina kära medbloggare och det vet jag att jag gör blink** Jag kan uppleva samma känsla när jag kommer på besök till er och det är bara positivt..Kramar i massor!!!

Ellen sa...

Deilig retro.Jeg får nesten lyst til å synge en retrosang, en sånn glad en.Kanskje den retromoten utvider seg fra interiørmote til klesmote?Da kan vi gå i slengbukser igjen, og ha sånne tynne pannebånd over midskillen og lilla poncho og gå i fredsparader hver helg.Det hadde vært fint.
Hekl i vei din skjerfgærning!Man kan aldri bli FOR gal vet du, vi trenger flere gærninger.
Nå skal jeg spise indisk med Admiralen, for han har akkurat kommet hjem til meg:)
Ha en finfin fredagskveld snuppa!
Klem!

Frk.Eplegrøt sa...

Jepp - skjønner den!Er LITT misunnelig sjøl nå - makan til herlige hjertekopper da!!:) Masse fantastiske farger!

Duse Pasteller sa...

Hmm, skjønner godt at du er litt misunnelig ja... Tror jeg må innom der å kikke litt!!
Men de koppene fra Danmark var jo kjempeskjønne da!!!:)

Klem fra Janniche,
duse Pasteller

Hellohello baby sa...

Duuuuu! Tusen TAKK for de tre herlige pannebåndene som kom i posten i dag! Jenny og meg kastet oss over dem og klarte heldivis å bli enige om hvem som skulle ha hvilket til slutt. Blogginnlegg kommer selvsagt, men må vente til mandag. Da kommer Julian hjem :))

Og elsker de danske koppene dine! De er skikkelig søte, også er det veldig artig å se favorittkoppen din! Mangfold ruler! :) Takk for kjempe artig Favoritt-kopp-innlegg!

Strålende helg til deg!!

illu-mina sa...

Å fy søren her var det mye snadder. Så mange fine kopper jeg aldri har sett før. Nå som jeg har ryddet ut mye kan jeg gå på jakt igjen og kanskje kopper skulle bli den nye samlegreia? God helg til deg!!

Fargevandring sa...

Ja, den bokssamlinga var utrolig fin!! Tusen takk for fine kommentarer på bloggen min. Håper at du får ei trivelig helg her i trøndelag, og at du finner noe spennende på Bruktbo. Du må tro jeg har vært der utallige ganger for å ende opp med alt jeg har...Kos deg:-)

mimmi-leone sa...

Så mange herlige farger, I love it!!

God helg til deg!

Hilsen fra Mimmi-Leone

Barbros lille atelier sa...

Kjenner et snev av misunnelse, jeg og... Jeg bare elsket den boksesamlingen *sukk*! Helt fantastisk! Digger sånne sukkertøyfarger!
Trenger definitivt flere bokser til samlingen min:-)

Ønsker deg en riktig god helg!

Klem

Mette sa...

Hei pa deg,

hehehe... jeg er GLAD du fortsatt har plass og bruk for flere skjerf! ;-) Var litt bekymret for at du gikk tom for skapplass, men det var jo helt uten grunn - skjonner jeg na!

Koppene og krusene og boksene over er virkelig i farger som setter en i godt humor!

Ha en fantastisk helg!
klem Mette

Bustenellik sa...

Så festlig utfordring :-) Jeg tror nok de færreste viser ALT på bloggen, vi plukker bare ut det fineste alle mann, hehe. Jeg syns settet fra Danmark var veldig fint, da :-)
Jeg sitter og koser meg med matteoppgaver en lørdagsformiddag, så helgen er perfekt *ironi*
Håper din er god!
Klem

Unknown sa...

Hei på deg, ingen fare med bestillingen, jeg hekler jo sjal hele tiden, men jeg har ikke noen sorte, så det går bra. Bare si i fra om du en gang vil ha et, kos deg videre med lørdagen. Nydelig innlegg om kopper, jeg elsker også kopper, har lyst på alle du viser frem her jeg. Klem W.

Huldra sa...

Koppegalskap også nå.. ;P
Er det ikke mer moro å ha noen ekkelesklusive (som Odin Ensenius så fint sier), enn en hel masse flott? Har man for mye fint av en ting, så blir jo ingenting spesielt da jo! Myyye bedre å tenke den veien enn å bli skummelt sjalu og misunnelig. Hehe.. ;)
Retrokoppene dine var skjønne, men favoritten ser likevel mer behagelig ut å holde. Rund og god, med stor hank og herlig funksjonell. Me like. :)

Nei nei snupp.. Ikke fler ting inn! Male og fikse det som fikses skal først! Jeg er heeelt sikker på at du har nok både kopper og kar, bokser og stoffer for en stund fremover nå. Skylapper for shopping, og heller kjøpe en kopp eller to som en "klapp på skulderen" til deg selv når du har gjort det du skal. Der kom oppstrammingen du ba om for en stund siden. Nakkegrep! ;P

(Ok da.. Må vel innrømme at jeg falt for både hjertekoppene og flere av boksene selv.. ;) )

God helg til deg også vennen! :)

Eple sa...

Jeg er ikke misunnelig på noen, jeg! Ikke akkurat nå i hvertfall- for nå er jeg så vilt fornøyd med å være eier av VERDENS FIIINESTE eple-boks!!! Tuuusen takk, Namaste! :-D

Forventningene mine var ikke skrudd høyt opp- som du fryktet- men selv om de hadde vært det så hadde jeg ikke blitt skuffet. Det hadde vært UMULIG! Tenk, en egen epleboks :-D. Nå er jeg virkelig en blogger, føler jeg.. Nå er det spor i hjemmet etter bloggeidentiteten min. TAKK!!

gult hus i svingen sa...

fine kopper du kjøpte i Danmark:) Kruset er nå greit nok da, sikkert godt å drikke av;)

Litt avklaring
1. Vi skal ikke besøke Bruktbo på Mule, Levanger.
2. Vi skal besøke Bruktbo på Sutterøleiret, Stjørdal.
3. Du må venne deg til å drikke kaffe. GROW UP;)
4. Jeg skal kjøpe inn god te til deg:)
5. Vi gleder oss til du kommer:)
6. Vi gruer oss til du drar:(
7. Vi skal få det innmari artig, trivelig, avslappende, litt travelt:)

Klemmer i fleng på lørdag aften fra Trine:)))

hobbyvimsa sa...

Kos dere i bursdag i morgen,og gratulere til pappaen:)Klem linda:)

Trine sa...

Der var det mye fint du.
Men dine kopper fra Danmark var også søte da.
Ha en god helg

MøbelPøbel sa...

Herligheten for noen FLOTTE bokser!!!

an-magritt sa...

TAKK for herlig innelgg på bloggen min!
Og så morro at du vil bli med på give-awayen.
Og jeg ser jo nå, at det finnes ei som har den flotte samlingen av di boksene. Jeg visste ikke engang at det var en bok fra en samling. TAKK for at du viste meg det. Herlig!

Må bare si igjen, jeg elsker bloggen din! Herlige farger og stil.

Her kommer jeg igjen og igjen!

Ha en fin dag, du gode menneske!!